تصویر مقالات

تصویر مقالات

سبد بگ فیلتر

سبد بگ فیلتر

سبد بگ فیلتر

یکی از محصولات ضروری در دنیای عایق بندی امروز، که تاثیر غیر قابل انکاری در بهبود کیفیت جذب گرد و غبار دارد، سبد بگ فیلتر است که علاوه بر تمام مزایش، از کیسه فیلتر هم محافظت می‌کند.

این محصول که با عنوان قفس بگ فیلتر نیز شناخته می‌شود، با هدف پشتیبانی از کیسه غبارگیر، در وهله نخست، باید در برابر اکسیداسیون و خوردگی شیمیایی مقاوم باشد.

ساختن سیم‌های تشکیل دهنده سبد از فولاد کربنی یا ضد زنگ، و در برخی موارد اینکونل، از زنگ زدگی این محصول جلوگیری خواهد نمود.از سوی دیگر، پوشاندن سطح سیم‌ها با اپوکسی، پی وی سی، و یا سیلیکون، مانع از تاثیر و خوردگی شیمیایی حاصل از شرایط محیطی خواهد گردید.

 

این شیوه تولید سبد بگ فیلتر، آن را در برابر اکسیداسیون و خوردگی شیمیایی مقاوم ساخته و در نتیجه ماندگاری این محصول، در حد قابل توجهی بالا است.

طول عمر بالای قفس کیسه غبارگیر، به مرور زمان، باعث صرفه جویی خیره کننده در هزینه‌های تعمیر و نگهداری خواهد شد. بدنه این سبد، از تعدادی سیم عمودی و اتصال چندین سیم افقی به آن‌ها با فاصله تقریباً 15 سانتیمتر، از طریق شیوه اتصال ذوب داغ ساخته می‌شود.

 

ظاهر نهایی سبد بگ فیلتر که نتیجه اتصال مفتول‌های افقی به عمودی است، دایره، بیضی، و در برخی مواقع، پاکتی می‌باشد. جنس مواد به کار گرفته شده برای تولید قفس کیسه غبارگیر به گونه‌ای است که به دلیل وزن پایین محصول، نصب آن کاملاً بدون دردسر خواهد بود.

بررسی تخصصی سبد بگ فیلتر:

این محصول، از 10 تا 20 سیم با سایز متوسط 10 به صورت عمودی و یک سری سیم افقی با فاصله میانگین 15 سانتیمتر ساخته می‌شود که از طریق شیوه اتصال ذوب داغ به یکدیگر جوش داده شده‌اند.

جنس این سیم‌ها از اینکونل 600، فولاد کربن، فولاد ضد زنگ 316، فولاد ضد زنگ 304، یا فولاد گالوانیزه، است که با روکشی از اپوکسی، سیلیکون، و یا PVC پوشانده شده است.

همین امر باعث می‌گردد تا سبد بگ فیلتر، از مقاومت بالایی در برابر اکسیداسیون و خوردگی حاصل از محیط شیمیایی یا مرطوب پیرامون داشته باشد.

معمولاً قطر سبدها در حدود 10 تا 16 سانتیمتر، و ارتفاع آن‌ها بین 15 تا 30 سانتیمتر خواهد بود. برای مصارف خاص، امکان تولید سبدهای سفارش سازی شده، با ابعاد متفاوت وجود دارد.

همچنین، در صورت نیاز به سبدهایی با ارتفاع بیش از 30 سانتیمتر، سبدهای دو یا سه تکه در بازار وجود دارند. به منظور تامین هوای مورد نیاز برای عملکرد بهینه کیسه غبارگیر و سبد آن، در قسمت بالایی سبد، قطعه‌ای با نام ونتوری قرار می‌گیرد.

این قطعه قیف مانند، با نصب در بخش بالایی قفس و ایجاد فشار در این قسمت، از خروج هوای داخل سبد جلوگیری می‌کند. وجود هوای تازه کافی، باعث می‌شود تا فرایند جذب گرد و غبار، با کیفیت بالاتری انجام پذیرد.

ونتوری با ارتفاع حدودی 8 تا 15 سانتیمتر، از فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم ساخته شده و همان طور که اشاره شد، روی سبد نصب می‌شود. ابعاد ونتوری، بسته به سایز و قطر سبد بگ فیلتر، متغیر خواهد بود.

متداول‌ترین شکل برای سبد کیسه فیلتر، گرد است اما در صورت نیاز، سبدهایی به شکل پاکتی و یا بیضی هم، در ابعاد مختلف، قابلیت تولید خواهد داشت.

اتصال سیم‌های افقی و عمودی قفس، از طریق تکنولوژی پیشرفته ذوب داغ، به صورت گیره‌ای، اتصال چنگالی، و یا صفحه‌ای انجام می‌شود.

به این ترتیب، سبد تولید شده برای محافظت و پشتیبانی از بگ فیلتر، به دلیل ویژگی‌های قابل توجه خود، تاثیر مستقیمی بر بهبود کیفیت غبارگیری دارد.

سبد بگ فیلتر

ویژگی‌های سبد بگ فیلتر:

در ادامه این مقاله، برجسته‌ترین مزایای سبد بگ فیلتر را به منظور درک بهتر علل محبوبیت آن بررسی خواهیم کرد:

- سبد کیسه غبارگیر، نقش اساسی و غیر قابل انکاری در جذب ذرات گرد و غبار خواهد داشت.

- طول عمر بالای سبد بگ فیلتر، باعث کاهش خیره کننده هزینه‌های لازم برای تعمیر و نگهداری کیسه فیلتر می‌گردد.

- تولید این محصول از سیم فولادی و ضد زنگ، مقاومت بالایی را برای این محصول در برابر اکسیداسیون به ارمغان می‌آورد.

- سطح مفتول‌های به کار رفته در ساخت قفس بگ فیلتر، از یک لایه پوشش سیلیکون، اپوکسی، یا پی وی سی پوشانده شده که آن را تا حد زیادی در برابر خوردگی شیمیایی مقاوم می‌سازد.

- تمیز کردن این سبد، به واسطه جنس آن و استفاده از ونتوری، بسیار آسان خواهد بود.

- نصب قفس کیسه غبارگیر، به دلیل وزن پایین آن، هیچ دردسری ندارد.

- در صورت نیاز به ارتفاع بیش از 30 سانتیمتر، می‌توان از سبدهای چند تکه استفاده نمود.

 

جنس سبد بگ فیلتر

فولاد کربنی، فولاد گالوانیزه، فولاد ضد زنگ 304، فولاد ضد زنگ 316، یا فولاد ضد زنگ L316

پوشش سطح سبد

گالوانیزه، سیلیکون، اپوکسی، یا وینیل پی‌وی‌سی

طریقه اتصال سیم‌های عمودی و افقی

گیره، اتصال چنگالی، صفحه هدایتگر

سبد گرد

قطر mm

قطر بگ mm

طول mm

115

120

2000، 2400، 2800،

3200، 3600، 4000،

4400، 4800، 5200،

5600، 6000، 7000

125

130

147

152

195

200

سبد تخت

محیط mm

محیط بگ mm

طول mm

800

800

2000، 3000، 4000،

5000، 6000

900

900

سبد پاکتی

طول x عرض x ضخامت mm

طول x عرض x ضخامت بگ mm

1500 x 750 x 25

1500 x 750 x 25

 

 

کاربردهای سبد بگ فیلتر:

با توجه به ویژگی‌های ذکر شده در قسمت پیشین، عجیب نیست که سبد بگ فیلتر، یکی از پر طرفدارترین و جزو جدا نشدنی از کیسه غبارگیر، در جذب گرد و غبار است.

این امر باعث شده تا صنایع مختلفی همچون صنایع پزشکی و غذایی، از مزایای مطرح شده برای این محصول استفاده نمایند.همچنین، صنعت‌گران حوزه سیمان، معدن، فولاد، و ساخت و ساز، از مشتریان سبد بگ فیلتر هستند. از دیگر حوزه‌های طرفدار قفس کیسه غبارگیر، می‌توان به محیط‌هایی همچون نیروگاه ذغال سنگ، کارخانه تولید کاغذ، و پلاستیک اشاره نمود.