تصویر مقالات

تصویر مقالات

پکینگ آب بندی آزبست گرد

پکینگ آب بندی آزبست گرد

 

معرفی اجمالی

 

پکینگ آزبست گرد که با نام پکینگ کانال کولر نیز شناخته میشود ؛ از نخ نسوز آزبست به هم تابیده بافته می شود . این پکینگ حرارتی قادر به تحمل دمایی تا حدود 700 درجه سانتیگراد می باشد . از این پکینگ آزبست گرد برای آب بندی بسیاری از پمپ ها و شفت های صنعتی و حرارتی استفاده می کنند .

 


مشخصات فنی

 

میزان تحمل گرما : از 200- درجه سانتیگراد تا 700 درجه سانتیگراد البته پکینگ آب بندی آزبست گرد در برابر حرارت مستقیم تا 550 درجه سانتیگراد تحمل حرارت دارد

آسیب های زیست محیطی  : بسیار زیاد (انواع خطرات انسانی و زیستی)

میزان تحمل فشار : تا 10 بار

تراکم : از 0.7 تا 1.6

 


 

بررسی تخصصی

 

یافتن خدمات ، محصولات و تجهیزات جانبی باکیفیت در دنیای صنعتی امروز یکی از مهمترین فاکتورها و عوامل برای پیشرفت یک واحد صنفی/صنعتی می باشد . با ورود  شرکت های تولید کننده این تجهیزات جانبی به دنیای رقابت ؛ شاهد ظهور انواع تجهیزات بدون کیفیت و نامرغوب هستیم . مضرات استفاده از تجهیزات بدون کیفیت برای کسی پوشیده نیست اما برای بررسی و همچنین دادن هشدار های لازم ؛ بهتر است بدانید که استفاده از این تجهیزات بدون کیفیت میتواند سبب بروز انواع خسارت های مالی و حتی جانی شود و باعث ورشکستگی یک کارخانه باشد . در اینجا میخواهیم یکی از این تجهیزات جانبی را به شما معرفی کنیم . محصولی که آن را مسافر زمان صدا میزنند .

 

<< پکینگ آب بندی آزبست گرد  >>

 

اصالت : "" ققنوسی برخواسته از خاکستر گذشته    !! ""

 

یکی از قدیمی ترین محصولات در شاخه مواد نسوز ؛ پکینگ آب بندی آزبست گرد می باشد . البته بسیاری از افراد این پکینگ آب بندی را با نام های نخ آزبستی و پکینگ کانال کولر می شناسند . در مورد متریال تشکیل دهنده این پکینگ آب بندی ، باید خدمت شما عرض کنیم که بیس و ماده اصلی این محصول ؛ آزبست می باشد . آنچه که در مورد آزبست بهتر است بدانید این است که آزبست دارای خطرات زیست محیطی بسیار زیادی می باشد و استفاده از آن ملزم به رعایت نکات امنیتی و همچنین به تدریج جایگزین کردن قطعات و نخ های جدید و تازه تولید از پکینگ آب بندی آزبست گرد میباشد . در ادامه به بررسی این پکینگ آب بندی می پردازیم .

 

ساختار : "" به رنگ برف اما همنشین حرارت ""

 

پکینگ آب بندی آزبست گرد از الیاف آزبست نسوز به همراه غبار آزبست تشکیل شده اند . البته نمونه بدون غبار پکینگ آب بندی آزبست گرد نیز وجود دارد ، ولی مقاومت دمایی آن تا 350 درجه سانتیگراد می باشد . در مورد ساختار پکینگ آب بندی آزبست گرافیت ، باید بگوییم که این پکینگ نسوز دارای بافت بسیار ساده ای می باشد  . نوع بافت در این محصول به صورت تابیده است و الیاف آزبست به راحتی در این محصول از یکدیگر جدا می شوند . البته پیشنهاد ما به شما این است که به هیچ وجه الیاف آن را از یکدیگر جدا نکنید ، زیرا با باز کردن این الیاف ؛ غبار آزبست موجود در این بافت پراکنده میشود و تنفس این غبار سرطان زاست . مورد دیگری که در مورد ساختار این محصول باید بدانید این است که رنگ این محصول به طور کامل سفید بوده و مشاهده هر رنگ دیگری در ساختار نخ این پکینگ حکایت از ناخالص بودن آن دارد .

 

 

ویژگی ها : "" مسافری از تونل زمان  !! ""

 

پکینگ نسوز آزبست گرد یکی از قدیمی ترین محصولات موجود در دسته مواد نسوز می باشد . برای همین بسیاری از افراد ؛ مواد نسوز را با منحصرا با آزبست می شناسند . از ویژگی های آزبست میتوان به تراکم بسیار مطلوب و همچنین انعطاف مناسب در حین انجام کار آب بندی اشاره کرد . یکی از مهمترین ویژه گی های پکینگ آب بندی آزبست گرد ؛ شکل شمشیری مانند الیاف آزبست می باشد . بافت این پکینگ به گونه ای است که اگر پکینگ از یک سمت دچار پارگی شود ؛ به راحتی با قرار دادن تکه ای از آزبست در آن قابل ترمیم است . اما مهمترین بحثی که در مورد پکینگ آب بندی آزبست گرد مطرح است ؛ مضرات زیست محیطی این محصول می باشد .  در دهه های گذشته پژوهشگران اروپایی برای اولین بار به این مورد پی بردند و تولید آن را محدود به شرایط ویژه ای کردند . امروزه در تمام جهان هر نوع از محصولات آزبست طبق نظارت ها و همچنین با اعمال شرایط ویژه ودرخارج از محدوده دسترسی انسان مورد استفاده قرار می گیرد .

 

کاربرد ها : ""باز نشسته اما فعال   ""

 

از کاربردهای پکینگ آب بندی آزبست گرد ؛ کمتر کسی پیدا میشود که اطلاعی نداشته باشد اما برای تاکید هر چه بیشتر بر کاربرد های این محصول به چند مورد اشاره می کنیم :

استفاده در صنعت خودروسازی (استفاده در لنت های ترمز ) 

استفاده در کانال های هوایی و کانال کولر

بیشتر کننده نقطه اشتعال مواد دیر گداز

آب بندی انواع پمپ و شفت ها

تولید انواع واشرهای نسوز

و...

 


برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش خرید اینجا کلیک کنید .