تصویر مقالات

تصویر مقالات

پکینگ آب بندی فایبرگلاس گرد

پکینگ آب بندی فایبرگلاس گرد

پکینگ فایبر گلاس گرد از نخ نسوز فایبرگلاس به صورت مقطع گرد بافته می شود . این پکینگ حرارتی برای آب بندی اغلب پمپ های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد . همچنین پکینگ فایبر گلاس گرد قادر به تحمل دمایی تا حدود 650 درجه سانتیگراد می باشد .  

 


مشخصات فنی

 

میزان تحمل حرارت : تحمل گرما تا 650 درجه به صورت کوتاه مدت و 575 درجه به صورت بلند مدت و ادامه دار

آسیب های زیست محیطی  :  ندارد

حداکثر میزان تحمل فشار : نهایتا تا 9 بار

درصد خلوص :  100 درصد

تراکم : نزدیک به 6.5

 


بررسی تخصصی

 

همان طور که میدانید با پییشرفت های متعدد انسان در علم روز ؛ شاهد افزایش این پیشرفت ها در دنیای صنعت نیز هستیم . در صنعت امروز محصولات جایگزینی برای مواد و محصولات خطرناک وجود دارد . پکینگ فایبر گلاس گرد هم یکی از این محصولات می باشد . پکینگ فایبر گلاس گرد از مهمترین جایگزین های آزبست به حساب می آید . تحمل دمای بیشتر ؛ قیمت مطلوب تر ، نداشتن اثرات منفی زیست محیطی بخشی از مزیت های این محصول نسوز نسبت به آزبست می باشد . در ادامه به بررسی بیشتر پکینگ فایبرگلاس گرد می پردازیم .

 

<< پکینگ آب بندی فایبرگلاس گرد >>

 

اصالت : "" از خاندان مواد دیرگداز  !! ""

همان طور که از نام این محصول برمی آید ؛ پکینگ آب بندی فایبرگلاس گرد جزو دسته مواد دیرگداز یا همان مواد نسوز به حساب می آید . تحمل حرارت 650 درجه سانتیگراد این محصول سبب شده تا پکینگ آب بندی فایبرگلاس گرد از مهمترین محصولات دسته مواد نسوز به شمار آید . البته یکی از مهمترین دلایل ساخت و اختراع این پکینگ نسوز ، جایگزینی برای آزبست می باشد .

 

ساختار : ""   تجربه سابق ؛ ساختار شاخص   ""

این پکینگ آب بندی از الیاف نسوز فایبرگلاس که به الیاف شیشه نیز شناخته میشود ؛ به صورت تابیده و یا بافته شده ، ساخته میشود . نحوه بافت این الیاف شیشه به یکدیگر سبب شده تا تراکم مطلوب 6.5 را در پکینگ آب بندی فایبر گلاس گرد شاهد باشیم . بر خلاف دیگر مواد نسوز ؛ پکینگ آب بندی فایبر گلاس گرد از جمله معدود محصولات نسوز است که دارای درصد خلوص 100 درصد می باشد .

 

ویژگی ها : ""پیشتاز خوش ساخت  !! ""

پکینگ آب بندی فایبرگلاس گرد یکی از پر استفاده ترین محصولات در رسته مواد دیرگداز به شمار میرود . از مهمترین خصوصیات این محصول میتوان به تحمل حرارتی معادل با 650 درجه سانتیگراد اشاره کرد . البته در صورت استفاده مداوم از این محصول و یا در اصطلاح استفاده به صورت ادامه دار ؛ این تحمل حرارت 100 درجه سانتیگراد تنزل پیدا میکند و دمای جدید برابر با 550 درجه سانتیگراد خواهد بود . از دیگر ویژگی های پکینگ آب بندی فایبر گلاس گرد میتوان به نداشتن هیچگونه از اثرات زیست محیطی منفی این محصول اشاره کرد . البته به سبب وجود الیاف شیشه در این محصول کمی حساسیت و خارش هنگام دست زدن به این پکینگ آب بندی حس میشود . از دیگر ویژگی های شاخص این محصول میتوان به ضد زنگ بودن ؛ عایق الکتریکی و ... اشاره کرد .

 

کاربرد ها : "" پر کاربرد ترین نسوز صنعتی ""

پکینگ آب بندی فایبرگلاس گرد یکی از پرکاربرد ترین نسوز های صنعتی نام گرفته است . بیان کاربرد های این نخ نسوز بسیار زیاد تر از آن است که بتوان در یک صفحه بیان کرد اما به چند مورد اشاره میکنیم :

آب بندی انواع پمپ و مخازن صنعتی

مورد استفاده در دستگاه های آب شیرین کن

مناسبترین جایگزین برای نخ آزبستی

و...

 

سوالات متداول

  1. آیا الیاف به کار رفته در نخ فایبرگلاس و پارچه فایبرگلاس یکسان است؟

 باید توجه داشت که ماهیت اصلی محصولات ساخته شده از فایبرگلاس، همگی از یک الیاف می باشد. به همین دلیل تفاوت چندانی میان الیاف سازنده نخ فایبرگلاس و پارچه فایبرگلاس وجود ندارد.

 

  1. علت ساخت نخ فایبرگلاس با مقاطع متفاوت چیست؟

نخ نسوز فایبرگلاس محصولی است که در تجهیزات صنعتی زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. به همین خاطر مقاطع مختلفی از آن با سایز و شکل متفاوت تولید می شود تا در هنگام استفاده از نخ فایبر نقصی در عملکرد دستگاه ها ایجاد نشود.

 

  1. کدام نوع از نخ فایبرگلاس دارای بیشترین استحکام کششی می باشد؟

نخ نسوز فایبرگلاس دارای انواع متفاوتی از لحاظ نوع بافت، شکل سطح مقطع و ... می باشد. مستحکم ترین نوع از نخ های فایبرگلاس در برابر کشش، نخ نسوز فایبرگلاس طنیده شده با مقطع گرد و مسلح شده با سیم های فولادی است.

 

  1. آیا می توان از نخ فایبرگلاس برای ایجاد همزمان عایق الکتریکی و حرارتی استفاده کرد؟

جالب است بدانید یکی از مهمترین ویژگی های نخ های نسوز فایبرگلاس دارا بودن ویژگی عایق الکتریکی و حرارتی به صورت همزمان می باشد. با توجه به این موضوع واضح است که از نخ فایبرگلاس می شود به عنوان عایق الکتریسیته و حرارت به صورت همزمان استفاده نمود.

 

  1. نخ فایبرگلاس در چه دمایی دچار از بین رفتن ساختار خود می شود؟

میزان حداکثر دمای قابل تحمل توسط یک نخ نسوز فایبرگلاس 650 تا 700 درجه سانتیگراد است. در صورتی که حرارتی بیشتر از 700 درجه سانتیگراد و به صورت مداوم به نخ نسوز فایبرگلاس وارد شود ساختار آن از بین می رود.

برای کسب اطلاعات فنی و سفارش خرید اینجا کلیک کنید .