تصویر مقالات

تصویر مقالات

پکینگ آب بندی کانال کولر

پکینگ آب بندی کانال کولر

 

معرفی اجمالی

 

پکینگ کانال کولر که با نام های نخ کانال کولر و نخ آزبست گرد نیز شناخته میشود ؛ از الیاف و طناب نسوز آزبست تابیده بافته میشود . میزان تحمل دمایی این محصول تا 550 درجه سانتیگراد می باشد .

 


مشخصات فنی

 

میزان تحمل حرارت : از 200- درجه سانتیگراد تا 700 درجه سانتیگراد البته مقاومت پکینگ کانال کولر دربرابر حرارت  مداوم و مسقیم تا 550 درجه سانتیگراد می باشد  

آسیب های زیست محیطی  : دارد ( هم انسانی و هم محیط اطراف )

میزان تحمل فشار : صرفا جهت آب بندی تا 10 بار

تراکم : در نوع قبار دار 1.6 و در نوع بدون غبار 0.7

 


بررسی تخصصی

 

همان طور که میدانید در صنعت عظیم و گسترده امروز ، رقابت در ارائه محصولات یکی از مهمترین فاکتور ها و المان ها به حساب می آید . یکی از اصول رقابت ارائه محصول با قیمتی مطلوب تر از سایر رقباست . ارائه قیمت مطلوبتر ملزم به صرفه جویی در هزینه ها ، نگه داری مناسب از دستگاه های صنعتی ، بهره گیری از قطعات و خدمات با هزینه مطلوب و کیفیت مرغوب می باشد . در اینجا میخواهیم یکی از مهمترین و قدیمی ترین محصولات نسوز را به شما معرفی کنیم .

 

<< پکینگ آب بندی کانال کولر >>

 

 

اصالت : "" پیرمرد خطرناک  !! ""

 

پکینگ آب بندی کانال کولر از قدیمی ترین اعضای خانواده مواد نسوز است . البته عده بسیار زیادی به آن نخ آزبست گرد می گویند . اما بهتر است بدانید که متریال (ماده) اصلی تشکیل دهنده ی پکینگ آب بندی کانال کولر ؛ نخ نسوز آزبست می باشد .  نخ آزبست گرد یا همان پکینگ کانال کولر دارای خطرات زیست محیطی بسیاری هستند و در شرف خارج شدن از محدوده استفاده قرار دارند ؛ به همین دلیل به این محصول پیرمرد خطرناک می گویند .

 

ساختار : ""ساده ...ولی شکیل""

 

همان طور که در بخش های قبل توضیح داده ایم ؛ پکینگ آب بندی کانال کولر از نخ و الیاف آزبست به صورت تابیده ساخته شده است . نخ آزبست موجود در پکینگ کانال کولر قادر به تحمل حرارتی تا حدود 700 درجه سانتیگراد می باشد ، البته میزان تحمل حرارت این پکینگ نسوز در حرارت مستقیم و مداوم ؛ به دمای 550 درجه سانتیگراد تنزل پیدا می کند . پکینگ کانال کولر در دو نوع غبار دار و بدون غبار تولید میشود . اما در مورد شکل این پکینگ آب بندی ؛ باید بگوییم که الیاف آزبست موجود در این محصول به صورت تابیده به یکدیگر میکس می شوند . به همین دلیل الیاف آزبست را در یک رشته از پکینگ آب بندی کانال کولر ، به راحتی میتوانید مشاهده کنید . بهتر است بدانید که پکینگ کانال کولر دارای محدودیت تولید و همچنین منع در استفاده می باشد . دلیل این پیشگیری ها ، مضرات زیست محیطی آزبست می باشد . به طور کلی صنعتگران اروپایی بعد از مجموعه ای از تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که پکینگ آب بندی کانال کولر به طور کلی سمی و برای انسان سرطان زاست . البته در محیط هایی که انسان با آن ها سروکار ندارد ؛ استفاده از پکینگ کانال کولر بلامانع است .

 

ویژگی ها : "" هم زهر ... هم پادزهر  !! ""

 

پکینگ آب بندی کانال کولر یکی از پرکاربرد ترین پکینگ های نسوز می باشد . با انتخاب کردن این محصول برای آب بندی ؛ میتوانید اطمینان داشته باشید که هیچ گونه درزی در پمپ شما وجود نخواهد داشت . حتی برای آب بندی و درز گیری پمپ های خلع نیز از این پکینگ آب بندی استفاده می شود . دلیل این آب بندی کامل ، اتصال الیاف آزبست به یکدیگر است . این استحکام محکم از شکل و ساختمان این الیاف حاصل شده است . با یک نگاه الیاف آزبست زیر میکروسکوپ ؛ شکل درختی شمشیری توجه شما را به خود جلب میکند . این شکل و ویژگی سبب شده است که حتی اگر پکینگ آب بندی آزبستی دچار پارگی شود ؛ اتصال دو سر پارگی به یکدیگر ، خللی در کار ایجاد نکند . از دیگر ویژگی های پکینگ کانال کولر میتوان به استحکام و همچنین تحمل حرارتی بسیار خوب این محصول اشاره کرد . اما باید بدانید که علاوه بر تمام این مزیت هایی که ذکر کردیم ؛ پکینگ کانال کولر دارای آسیب های زیست محیطی فراوانی  به ویژه برای انسان می باشد . غبار و الیاف آزبست به سبب همان شکل خاص و ویژه ای که قبلا ذکر کردیم به راحتی از راه تنفس وارد ریه انسان شده و آسیب های بسیار زیادی را ایجاد میکند ، که امروزه این آسیب ها به بیماری سرطان ریه معروف شده اند . البته استفاده از این پکینگ آب بندی کانال کولر در مکانهایی که انسان در آن ها رفت و آمد ندارد ؛ بلامانع است .

 

کاربرد ها : ""قدیمی ولی پرکاربرد  ""

 

پکینگ آب بندی کانال کولر همان طور که از نامش پیداست ؛ اولین کاربرد را در کانال کولر تعریف می شود . اما کاربرد های این پکینگ نسوز به اینجا ختم نمیشود و باید بگوییم که کاربردهایی به مراتب مهم تر و ضروری تر در دنیا ی صنعتی امروز برای این محصول یافت می شود . در اینجا به چند مورد از این کاربرد های مهم اشاره میکنیم :

استفاده به عنوان عامل افزایش دهنده نقطه اشتعال منسوجات نسوز

آب بندی پمپ های خلا در راکتور های نیروگاه های پلاسمایی

آب بندی مخازن مربوط به نیروگاه ها و پتروشیمی ها

آب بندی شف های مربوط به هیدرولیکهای صنعتی

استفاده به عنوان طناب نسوز در صنعت پتروشیمی

افزایش دهنده سایش و مقامت لنت ترمز

کاربردی برای تولید واشر آب بندی منهول

 و ...

 


برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش خرید اینجا کلیک کنید .