تصویر مقالات

تصویر مقالات

پکینگ نسوز

پادکست پکینگ نسوز

خرید و قیمت پکینگ نسوز

پکینگ نسوز

پکینگ نسوز به گروهی از محصولات نسوز میگویند که دارای ساختارهای طناب مانندی هستند که با ظاهری بافته شده برای افزایش استحکام مکانیکی، دور یک شفت پیچیده میشود.

پکینگ نسوز معمولا به صورت چهارگوش بافته میشود . این بافت به علت آب بندی بهتر و راحت تر مورد استفاده قرار میگیرد . 

میزان تحمل حرارت پکینگ نسوز از 350 درجه سانتیگراد الی 1260 درجه سانتیگراد متغیر است . انواع پکینگ گرافیتی نسوز قادر به تحمل حرارت های بالا و پکینگ های تفلونی و پلیمری قادر به تحمل اثرات مخرب مواد شیمیایی اسیدی و قلیایی هستند .

مزایای پکینگ نسوز آب بندی:

سطح اصطکاکی شفت های دوار در طول زمان از بین میرود، که این موضوع منجر به افزایش نشت می شود بنابراین استفاده از پکینگ منجر به بهبود میشود .

اصطکاک شفتها به گونه ای است که منجر به گرم شدن آنها میشود که نیاز مند خنک سازی با استفاده از جریان آب  میباشد که استفاده از پکینگ نسوز مانع از ورود آب به قطعات میشود. 

همچنین این پکینگ ها با مقاومت فشاری خوبی که دارند جلوی فشارهای وارد شده به قطعات را میگیرند .پکینگ نسوز با توجه به جنسشان انواع مختلفی دارند که به موجب آن در صنایع مختلف مورد استفاده قرار میگیرند .

به عنوان مثال پکینگ نسوز تفلون که از PTFE ساخته شده است خواص ضد سایش بسیار خوبی دارد. پکینگ نسوز گرافیت که از گرافیت خالص تهیه شده است مقاومت حرارتی بالایی دارد . از دیگر پکینگ های کاربردی و صنعتی میتوان به پکینگ نسوز آرامید ، پکینگ نسوز آزبست تفلون، پکینگ نسوز آزبست گرافیت ، مونولون، کربن، و غیره اشاره کرد .

فیلم نحوه نصب پکینگ نسوز بخش اول:

راهنمای خرید پکینگ نسوز:

آب بندی و درزبندی با استفاده از پکینگ نسوز روشی سنتی و هنوز هم محبوب برای حل سازه های آب بندی پویا استاین نوع آب بندی و مهروموم نشت بین قسمت های متحرک درون یک محفظه را کاملا پوشش میدهد و آب بندی کامل صورت میگیرد .

تقریبا میتوان گفت پکینگ نسوز برای کارایی میکسرها ، پمپ ها ، شیرآلات و سایر تجهیزات صنعتی در حرکت چرخشی ضروری است. همچنین سیستم های پمپاژ مدرنی که در حال حاظر در جهان مورد استفاده قرار میگیرند ، هر یک دارای مقاومت شیمیایی منحصر به فرد ، سرعت شافت ، فشار و دما متفاوت هستند . البته با توجه به وضع اقتصادی موجود ، علاوه بر این موارد باید مقرون به صرفه بودن این محصول را نیز در نظر گرفت .

پس این سوال برای مشتری پیش می آید که کدام پکینگ نسوز برای شرایط عملیاتی دستگاه خاص نیاز است ؟

در این صفحه به طور خلاصه معیارهایی مهم جهت انتخاب صحیح برای شما عزیزان فراهم کرده ایم که از شما دعوت میکنیم در ادامه این موارد را مطالعه فرمایید . البته اگر شما زمان کافی جهت مطالعه این موارد را ندارید ؛ کافیست با ما تماس حاصل فرمایید و برای انتخاب محصول مورد نیاز خود ، از نسوز صنعت پارس مشاوره رایگان بگیرید .

 

پکینگ نسوز

چرا از پکینگ نسوز استفاده میکنیم ؟

هدف از استفاده از پکینگ نسوز آبی بندی در صنایع، میتوان به جلوگیری از هدر رفت انرژی  به عنوان یک عایق حرارتی خوب، عایق بندی قطعات، آب بندی به منظور افزایش طول عمر قطعات اشاره کرد. در واقع اکثر تجهیزات چرخشی در صنایع برای جلوگیری از فرسوده شدن نیاز به پکینگ های آب بندی  دارند.

چهار معیار اصلی برای انتخاب پکینگ نسوز وجود دارد که عبارت اند از :

1. مقاومت شیمیایی

2. سرعت خطی شافت

3. فشار در سیستم جریان

4. دمای متوسط  

پکینگ نسوز به گونه ای طراحی شده است که نشت شکاف شافت چرخان را به طور شعاعی جبران می کند . این جمله بدین معناست که آب بندی پکینگ نسوز در این شافت ها به صورت نیم دایره انجام شده ،  بنابراین از دست رفتن مایعات فرآیند با ارزش و انتشار غیرضروری به محیط جلوگیری کرده و محیط را کنترل می کند .

توجهی گرما تولید می کند و می تواند باعث سایش بیش از حد اجزای پکینگ نسوز شود . چرخش شافت به دلیل اصطکاک  انتخاب نوع آب بندی که بتواند شرایط کاری لازم را تحمل کند و از نظر شیمیایی در برابر محیط کار مقاوم باشد مهم است.

در مورد پکینگ نسوزهای دینامیکی ، در نظر گرفتن T max- حداکثر دما برای عملکرد پکینگ نسوز نیز ضروری است. اکثر مواد دارای ضریب اصطکاک دمای مثبت هستند ، به این معنی که وقتی از یک درجه حرارت بحرانی فراتر می رود ، اصطکاک شروع به افزایش نمایی می کند.

 این پدیده معمولاً منجر به گرم شدن بیش از حد و فرسودگی قطعات ماشین آلات و در مورد آب بندی ، به کباب کردن و از بین رفتن خصوصیات آب بندی منجر می شود. دمای محیط نیز همان دمای پکینگ درون شافت نیست ، زیرا پکینگ در اثر اصطکاک در دمای بالاتر کار می کند.

 برای پمپ های گریز از مرکز که بدون سیستم خنک کننده اضافی پکینگ کار می کنند ، حاشیه ایمنی حداقل 50+ درجه سانتی گراد در نظر گرفته شده است، یک راه حل خوب استفاده از مواد مقاوم در برابر فرسودگی ، بر اساس الیاف گرافیت و کربن است.

 مسئله دما همچنین می تواند از طریق ساختاری با یک سیستم فلاشینگ اضافی درزگیر حل شود. با این حال،این واقعیت را تغییر نمی دهد که انتخاب صحیح پکینگ نسوز از نظر دامنه از اهمیت اساسی برخوردار است و حذف آن ممکن است منجر به خرابی فوری دستگاه شود .

 

خرید پکینگ نسوز

تفاوت پکینگ نسوز با مهرو موم مکانیکی چیست ؟

وقتی نوبت به تصمیم گیری در مورد بهترین راه حل آب بندی برای پمپ ها یا همزن های شما می رسد ، پیشرفت های جدید در فناوری آب بندی گزینه های بیشتری را نسبت به گذشته ارائه می دهد.

اگرچه از سالها قبل آب بندی با استفاده از پکینگ نسوز به عنوان روش انتخاب آب بندی پیش فرض انتخاب شده است ، اما  همچنان نسبت به مهر و موم های مکانیکی مزایای عملیاتی بسیاری دارند و باید مورد توجه قرار گیرند .

در بخش مقایسه ای بین بسته بندی غده و مهر و موم مکانیکی وجود دارد ، و اینکه چگونه می توانید تصمیم بگیرید کدام یک برای شما مناسب است .مهر و موم بسته بندی سالهاست که به عنوان پرکاربردترین محلول آب بندی استفاده می شود .

در آب بندی با استفاده از پکینگ نسوز از  مواد طناب مانند استفاده می شود که به دور شافت پمپ می پیچند ، فضای مرده را پر می کنند و اتلاف مایعات را به حداقل می رسانند با این حال ، با گذشت زمان ، با از بین رفتن مواد بسته بندی غده ، از بین رفتن مایعات افزایش می یابد و ممکن است روغن کاری منظم را مختل کند یا جایگزینی آسان را که برای عملکرد صحیح لازم است ، کاهش دهد .

مهر و موم های اساسی مکانیکی از چندین نقطه آب بندی استفاده می کنند تا تقریباً مشکلات نشتی را از بین ببرند . در این نوع آّب بندی ، شفت کاملا آب بند شده و درزگیری به صورت کامل انجام میشود . اما معمولا هزینه و زمان تعویض این بسته بندی های مکانیکی بسیار بسیار زیاد است که مقرون به صرفه بسیاری از کارخانه ها نیست .

 

قیمت پکینگ نسوز

چه زمانی باید از پکینگ نسوز استفاده کنید؟

پکینگ نسوز به طور معمول اقتصادی ترین انتخاب برای آب بندی محلول ها است ، به همین دلیل هنوز هم به طور گسترده استفاده می شود ، همچنین نصب آنها از مهر و موم مکانیکی راحت تر است.

پکینگ نسوز نیازی به جدا کردن شافت درایو ندارند و مدت زمان نصب آن نسبت به انواع دیگر مهر و موم ها بسیار کمتر است . در حالی که پمپ ها و همزن ها دارای مقادیر زیادی حرکت شعاعی و احتمال عدم تطابق بیشتر هستند ، مهر و موم بسته بندی می تواند با شرایط سازگار شود و یکپارچگی آنها را حفظ کند .

یک نمونه خوب از صنعتی که مهر و موم بسته بندی ترجیح داده می شود استخراج و فرآوری سنگ معدن است ، جایی که مهر و موم بسته بندی گزینه اقتصادی است و می تواند با حرکات شافت بزرگ و اندازه تجهیزات سازگار شود .

فیلم نحوه نصب پکینگ نسوز بخش دوم :

مزایا استفاده از پکینگ نسوز

خواص عالی اضطراری در حال اجرا ، مقاومت ساختاری بالا ، پایداری مقطعی خوب ، مقاومت بالا در برابر مواد ساینده ، عمر طولانی ، خلوص مکانیکی بالا ، بسیار پایدار و با دوام و ...

انواع پکینگ نسوز

امروزه با توجه به پیشرفت روزافزون انواع مخازن و دستگاه های پیشرفته ؛ چالش های جدیدی جهت آب بندی پیش رو خواهیم داشت . از این جهت انواع پکینگ های نسوز برای انواع آب بندی مکانیکی در دسترس میباشد .  در ادامه به معرفی اجمالی برخی از مهمترین این پکینگ ها میپردازیم .

پکینگ نسوز مونولون آغشته به تفلون

پکینگ نسوز مونولون آغشته به تفلون

شناخته میشود. این پکینگ منحصر به فرد Chesterton ، 1727 Multi-Lon® پکینگ مونولون یک بسته بندی آب بندی  مصنوعی طور خاص برای کاربردهای عمومی پمپ سرویس و آب شور توسط شرکت چسترتون امریکا طراحی شده است. پکینگ مونولون از نخ و الیاف کاینول به همراه تفلون بافته میشود .

از ویژگی های این پکینگ میتوان به موارد زیر اشاره کرد :
1. برخلاف بسیاری از نخ های مصنوعی ، باعث افزایش فشار شدید پمپ نمی شود .

2. باعث ایجاد حفره های الکترولیتی مانند نخ های کربن یا گرافیت نمی شود .

3. محدودیت های سرعت شافت یا مشکلات کشش در این محصول دیده نمیشود .

4. مقاومت شیمیایی بالا  ، ضد زنگ ، نحمل حرارت تا 255 درجه سانتیگراد ، محدوده فشار 15 بار بر گرم ، سرعت شفت 10 متر بر ثانیه 

مهم ترین کاربرد ها  :

- آب بندی آب

- بخار و پمپ شیمیایی در گیاهان کاغذ 

- کاغذ و مواد شیمیایی

پکینگ نسوز تفلون خالص و پکینگ تفلون روغنی

پکینگ نسوز تفلون خالص و پکینگ تفلون روغنی

پکینگ تفلون از جمله پکینگ های نسوز است که در چند دهه گذشته به صنعت دنیا معرفی شده است . این پکینگ از تترا فلورو اتیلن با نام تجاری تفلون ساخته شده است .

از پکینگ تفلون جهت آب بندی در محیط های شیمیایی و همچنین محیط های بهداشتی و صنایع غذایی استفاده میشود .

پکینگ تفلون در دو مدل خالص و روغنی عرضه و به فروش میرسد . در نمونه روغنی هیچ مزیت ویژه ای در محصول اضافه نمیشود . تنها مورد تفاوت وجود یک لایه روغن سیلیکون بر روی الیاف محصول ، جهت آب بندی و نصب آسان تر میباشد .

فیلم نحوه نصب پکینگ نسوز بخش سوم :

مزایا استفاده از این محصول :

1. بدون تاریخ مصرف

2. تنظیم و نصب آسان

3. قابل انعطاف

4. آب بندی آرام روی سطوح شافت

5. مقاوم در برابر سایش

6. مقاومت ویژه در برابر مواد شیمیایی

7. مقاومت ویژه در برابر پوسیدگی

محدوده عملکرد پکینگ تفلون عبارت است از :

p = 25 bar-20 bar

vg = 12 m / s -  vg = 2 m / s

t = -50 ° C… +280 ° C

pH = 0 ... 14

مهمترین مشتریان این محصول :

- صنایع شیمیایی

- فناوری نیروگاه

- صنعت خمیر کاغذ و کاغذ

- فناوری آب و فاضلاب

- صنعت معدن

- صنعت خدمات ساختمان

- صنایع غذایی و آشامیدنی

- کشتی سازی

- صنعت قند

- واحدهای مکانیکی

- پمپ ها

- پمپ های پیستونی

- تصفیه خانه ها

پکینگ نسوز تفلون گرافیت

پکینگ نسوز تفلون گرافیت

پکینگ تفلون گرافیت از جمله پکینگ های ترکیبی است که در دهه گذشته به صنعت دنیا معرفی شده است . این پکینگ نسوز به نوعی اصلاح شده پکینگ تفلونی میباشد . پکینگ تفلون گرافیت از نخ های نسوز تفلون به همراه لایه های گرافیت بافته میشود . وجود این لایه گرافیت سبب افزایش میزان تحمل حرارت و همچنین آب بندی بهتر خواهد شد .

مزایای استفاده از پکینگ تفلون گرافیت:

1. بسیار انعطاف پذیر

2. بازده عملکرد برجسته

3. خواص اجرای اضطراری بسیار خوب

4. هدایت حرارتی بسیار بالا ، عمر بالا

5. پایداری مقطعی بالا

محدوده عملکرد پکینگ تفلون گرافیت عبارت است از :

فشار: p = 25 bar p = 250 bar

سرعت کشویی: vg = 25 m / s - vg = 2 m / s

t = -200 ° C… +280 ° C

pH = 2 ... 12

برای استفاده در اکسید کننده مانند اولئوم (اسید نیتریک بخور) ، فلورین گازی و فلزات قلیایی مذاب مناسب نیست .

خرید پکینگ نسوز

مهمترین مشتریان

صنعت نفت و گاز ، صنعت پتروشیمی ، صنایع شیمیایی ، صنعت داروسازی ، فناوری نیروگاه ، صنعت خمیر کاغذ و کاغذ ، فناوری آب و فاضلاب ، صنعت معدن ، صنعت خدمات ساختمان ، صنایع غذایی و آشامیدنی ، کشتی سازی ، صنعت قند ، تولید و فرآوری فلز، واحدهای مکانیکی ، پمپ ها ، همزن ها ، میکسر

پکینگ نسوز فایبرگلاس

پکینگ فایبرگلاس از الیاف شیشه ای با درجه حرارت بالا و تقویت شده با سیمهای نیکل-کروم و آغشته به مخلوط مبتنی بر میکا ساخته شده است . پکینگ نسوز فایبرگلاس قادر به تحمل حرارت 650 درجه سانتیگراد میباشد و برای صنایعی که حرارت بالا در آنها وجود دارد ؛ مورد استفاده قرار میگیرد .

از ویژگی های این محصول میتوان به هدایت حرارتی مناسب ، تراکم بالا ، آب بندی کامل ، درزبندی مناسب ، عمر بالا و بدون آزبست بودن این محصول اشاره کرد .

فیلم نحوه نصب پکینگ نسوز بخش چهارم :

پکینگ نسوز آزبست

پکینگ نسوز آزبست بیش از 75٪ فیبر آزبست و کمتر از 25٪ پنبه یا الیاف دیگر ، با رنگ سفید تشکیل شده است.  پکینگ آزبست در مقایسه با نخ آزبست با گرد و غبار سنتی بسیار مقرون به صرفه است.

از این محصول به طور گسترده برای آب بندی های حرارت بالا و همچنین درزبندی در بسیاری از موتور خانه ها استفاده میشود . پکینگ نسوز آزبست گرافیت قادر به تحمل حرارت تا 580 درجه سانتیگراد میباشد .

پکینگ نسوز سرامیکی

پکینگ نسوز سرامیک فایبر از الیاف آلومینا سیلیکات به همراه الیاف فایبرگلاس بافته میشود . از این محصول برای آب بندی و درزبندی در بسیاری از کوره های صنعتی استفاده میشود .

انعطاف بالا ؛ عمر مناسب ، تراکم بالا ، انسجام الیافی ، عدم انتقال حرارت از مهم ترین ویژگی های این محصول میباشد . 

البته لازم به ذکر است که این محصول نان آزبست بوده ، یعنی در ساختار این پکینگ از هیچ آزبستی استفاده نشده است . پکینگ سرامیکی قادر است حرارتی معال با 1260 درجه سانتیگراد را به راحتی پوشش دهد . از این محصول در کارخانه های قند ، پتروشیمی ، صنایع تولید فولاد ، صنایع کوره سازی و دیگر صنایع وابسته استفاده میشود .

پکینگ نسوز آرامید خالص

پکینگ نسوز آرامید یکی دیگر از پکینگ های آب بندی به حساب می آید که قادر به تحمل کشش و سایش بسیار مناسبی است . این محصول در انواع مختلفی ساخته و مورد استفاده قرار میگیرد .

اولین نوع این محصول پکینگ آرامید خالص ؛ بافته شده از الیاف آرامید بدون هیچ ناخالصی دیگری میباشد . این محصول قادر به تحمل حرارتی در حدود 400 درجه سانتیگراد میباشد .

پکینگ نسوز تفلون آرامید

پکینگ نسوز تفلون آرامید

پکینگ نسوز تفلون آرامید از الیاف با کیفیت آرامید ( کولار ) به همراه لایه ای از تفلون بافته میشود . در نوع اول این محصول الیاف تفلون به همراه الیاف آرامید کنار یکدیگر به صورت بافت ساتین ، بافت گوشه ای و بافت گره قرار میگیرند .

در نوع دوم از این پکینگ های نسوز ، نخ آرامید موجود در این محصول به مایع تفلون آغشته شده و سپس پکینگ مورد نظر بافته میشود . وجود تفلون در این محصول سبب انجام آب بندی کامل در برنامه کاربردی شما خواهد شد .

مزایا این محصول عبارت اند از :

مقاومت بالا در برابر مواد ساینده ، عمر طولانی ، خلوص بالا ، بسیار پایدار و با دوام در آب بندی

محدوده عملکرد :

فشار: p = 25 bar- p = 200 bar

سرعت کشویی: vg = 25 m / s- vg = 2 m / s

درجه حرارت :

t = -100 ° C… +420 ° C

مقاومت شیمیایی:

pH = 2 ... 12

مهم ترین مشتریان :

صنعت نفت و گاز ، صنعت پتروشیمی ، صنایع شیمیایی ، صنعت داروسازی ، فناوری نیروگاه ، صنعت خمیر کاغذ و کاغذ ، فناوری آب و فاضلاب ، صنعت معدن ، صنعت خدمات ساختمان ، صنایع غذایی و آشامیدنی ، کشتی سازی ، صنعت قند ، تولید و فرآوری فلز، واحدهای مکانیکی ، پمپ ها ، همزن ها ، میکسر ، صنعت معدن

پکینگ نسوز تفلون گرافیت آرامید

پکینگ نسوز تفلون گرافیت آرامید از ترکیب نخ تفلون گرافیت و آرامید بافته شده است . این محصول قادر به تحمل حرارت مناسب و همچنین توان کارکرد در محیط های شیمیایی میباشد . بافت پکینگ نسوز تفلون گرافیت و آرامید در دو نوع زبرا و بافت گوشه ای بافته و به فروش میرسد .

مهمترین مزایای این محصول عبارت اند از :

هدایت گرمایی خوب ، عمر طولانی ، نان آزبست ، تحمل سایش بسیار مناسب ، پایداری انسجامی ، استحکام مکانیکی، مناسب برای آب ، فاضلاب ، آب دریا و مواد ساینده و چسبندها

محدوده عملکرد :

فشار: p = 500 بار

سرعت کشویی: vg = 3 m / s

درجه حرارت :

t = -100 ° C… +280 ° C

مقاومت شیمیایی :

pH = 1 ... 13

نکته : این محصول برای اسیدهای غلیظ و مواد قلیایی مناسب نیست .

 مهمترین صنایع جهت استفاده از این محصول :

صنایع شیمیایی ، صنعت معدن ، صنعت پتروشیمی ، صنعت خمیر کاغذ ، فناوری آب و فاضلاب ، واحدهای مکانیکی ، پمپ های پیستونی

پکینگ نسوز آرامید فایبرگلاس

پکینگ نسوز آرامید فایبرگلاس از پکینگ های ویژه است که به سفارش مشتری تامین میشود .

این محصول از مخلوط الیاف فایبرگلاس و آرامید بافته شده و مورد استفاده قرار میگیرد .

وجود الیاف آرامید در پکینگ نسوز آرامید فایبرگلاس سبب افزایش تحمل کشش و سایش در این محصول میشود .

مزایا پکینگ آرامید فایبرگلاس :

مقاومت بالا در برابر مواد سایند ، کاهش سایز مقطعی فوق العاده ، خواص کشویی خوب ، بسیار مقاوم در برابر سایش ، آب بندی مناسب و کامل ، عدم آسیب به شافت

محدوده عملکرد

 سرعت لغزش: vg = 20 m / s- سرعت لغزشی - : vg = 1،5 m / s

 فشار: p = 100 bar

 سرعت کشویی: vg = 2 m / s

درجه حرارت :

t = -100 ° C… +550 ° C

مقاومت شیمیایی :

pH = 1 ... 13

برای صنایع ساینده ، مانند آهک ، شن و ماسه ، مواد جامد و محیط چسبنده ، قیر و چسب ؛ پکینگ آرامید فایبرگلاس بهترین گزینه به حساب می آید .

صنایع پیشنهادی :

صنعت خدمات ساختمان ، صنایع شیمیایی ، صنعت معدن ، صنعت خمیر کاغذ و کاغذ ، صنعت قند ، فناوری آب و فاضلاب ، واحدهای مکانیکی ، پمپ ها ، شیرآلات ، میکسر ، پولپرها

نکته : از آنجا که الیاف آرامید از ثبات بالایی برخوردار هستند ، ما برای جلوگیری از ساییدگی سطوح شافت نیز این پکینگ را به شما پیشنهاد میکنیم .

فیلم نحوه نصب پکینگ نسوز بخش پنجم :

انواع پکینگ نسوز گرافیتی

پکینگ نسوز گرافیتی از گذشته جزو پکینگ های پر مصرف در صنایع کشور به حساب می آید . این پکینگ ها با توجه به درجه حرارتی که مورد پوشش قرار میدهند شامل موارد گوناگونی میشوند .

انواع پکینگ های گرافیت خالص با تحمل حرارت +800 درجه سانتیگراد در این گروه جزو پر مصرف ترین پکینگ های نسوز به حساب می آیند . در ادامه انواع مختلفی از این پکینگ ها خدمت شما مشتریان محترم معرفی میشود .

پکینگ نسوز کنف گرافیت

این محصول یک پکینگ پنبه ای انعطاف پذیر به حساب می آید . متریال اصلی تشکیل دهنده این پکینگ از کنف و الیاف طبیعی بوده که به خمیر گرافیت آغشته شده است . وجود این دو متریال در کنار یکدیگر این پکینگ را را به عنوان نخ نسوز آب بندی برای کاربردهای دریایی تبدیل می کند .هنگام تولید این محصول کنف های نخی مقاوم در برابر پارگی از قبل به گرافیت آغشته شده و تاب می خورند.

مزایای استفاده از این محصول عبارت اند از :

استفاده آسان و جایگرفتن راحت در شافت ، مقاوم در برابر پوسیدگی ، به طور دائم نرم و انعطاف پذیر میماند .

محدوده عملکرد این محصول عبارت است از :

فشار: p = 10 bar- p = 60 bar

سرعت کشویی: vg = 10 m / s: vg = 2 m / s

میکسر ، همزن ، مخلوط کن ، فیلتر

درجه حرارت محصول :

عملکرد متوالی :

t = -20 ° C… +160 ° C

مقاومت شیمیایی :

pH = 6 ... 8

پکینگ نسوز آزبست گرافیت

این پکینگ با نخ های آزبست آغشته به گرافیت خشک ساخته می شود و خارجی ترین آن با 100٪ گرافیت پوشانده شده است ، این ماده اغلب برای دمای بالا و فشار اعمال می شود و در پمپ ها و شیرهای روغن ، بخار ، حلال ، گاز ، آمونیاک ، مایعات ساینده استفاده می شود .

وجود نخ آزبست در این محصول سبب میزان افزایش تحمل حرارت و همچنین آب بندی بهتر خواهد شد . لازم به ذکر است که پکینگ آزبست گرافیت قادر به تحمل حرارتی معادل با 550 درجه سانتیگراد میباشد . این پکینگ برای آب بندی دینامیکی ، که در پمپ ، شیر بخار ، آب صنعتی ، هوا و روغن نفت استفاده می شود مناسب است .

پکینگ نسوز گرافیت خالص

این پکینگ از نخ گرافیت منبسط ، با گرافیت با کیفیت و خلوص بالا (> 99٪) ساخته شده است . بافت داخلی سیم اینکونل ، حاوی بیش از 70٪ نیکل و مواد افزودنی بازدارنده طراحی مورب بافته شده انعطاف پذیری قوی است که افزایش کشش را تضمین می کند .

پکینگ نسوز گرافیت خالص قادر به تحمل حرارت 800 درجه سانتیگراد است .  عمده مشتریان این محصول صنایع پتروشیمی ، متالورژی و انرژی هسته ای میباشد . البته لازم به ذکر است که این پکینگ قابلیت کارکرد در محیط های شیمیایی را نیز دارد .

از مزایای این پکینگ اصطکاک کم و هدایت حرارتی عالی است. می توان آن را با بخار ، آب ، روغن ، مواد قلیایی ، اسیدها ، حلال ها ، رنگ ها ، لاک ها روی پمپ ها و شیرآلات در محیط های با درجه حرارت بالا و فشار بالا حاکم در نیروگاه ها ، دیگ بخارها ، پالایشگاه ها ، کارخانه های تولید فولاد ، صنایع پتروشیمی و غیره استفاده کرد.

اینفوگرافی معرفی پکینگ نسوز

 

سوالات متداول پکینگ نسوز:

 

  1. چه پکینگ هایی مناسب برای آب بندی و چه پکینگ هایی جهت مقابله با حرارت مناسب اند؟

پکینگ ها محصولاتی هستند که با توجه به ویژگی ها و ساختار آن ها کاربری های متعدد و متفاوتی برایشان ایجاد می شود. به همین دلیل بهتر است که با توجه به نیاز خود پکینگ مورد نظر را انتخاب کنید. پکینگ های با مقطع مربعی و دارای روغن هایی مثل روغن سیلیکون مانند پکینگ تفلون خالص، بسیار مناسب آب بند می باشند. از طرفی پکینگ های دیگری همچون گرافیت خالص و پکینگ های سرامیکی با مقطع گرد بیشتر برای مقابله با حرارت بالا مناسب اند.

 

  1. پکینگ مونولون چه خاصیت منحصر به فردی دارد؟

پکینگ های نسوز مونولون از الیاف مونولون و ماده تفلون یاخته شده و است. این پکینگ بخاطر مواد تشکیل دهنده اش دارای انعطاف بسیار خوبی میباشد و همچنین می تواند در بازه دماییی منفی 200 تا مثبت 260 درجه سانتیگراد به فعالیت خود ادامه دهد. اما منحصر به فرد ترین ویژگی این پکینگ، قابلیت استفاده از آن در آب شور( دریا ) می باشد.

 

  1. از پکینگ های نسوز در موتور های دوار نیز می توان استفاده کرد؟

چرا که نه؟! یکی از بزرگترین مصارف پکینگ های نسوز و عایق، استفاده از آن ها در موتور ها و پمپ های دوار بوده و از این محصول برای جلوگیری از نشتی مایعات در این تجهیزا تاستفاده می شود.

 

  1. پکینگ های با مقطع گرد بیشتر مناسب چه مواردی اند؟

از پکینگ های با مقطع گرد بیشتر برای مواردی که نیاز به استحکام و تحمل کششی بالا است استفاده می شود. چرا که برای آب بندی تجهیزات پکینگ های با مقطع مربعی بسیار مناسب تر اند.

 

  1. نصب پکینگ نسوز بر روی قطعات چگونه می باشد؟

مرحله ی نصب مانند خرید خود پکینگ بسیار مهم می باشد. اگر برای اولین بار است که می خواهید پکینگ را بر روی محصول نصب کنید بهتر است یک فرد متخصص این کار را انجام بدهد.

همچنین اگر مراحل نصب پکینگ نسوز را مشاهده کنید بسیار کار آسان و راحتی می باشد.

 

  1. پکینگ نسوز چیست؟

پکینگ نسوز از الیاف نسوز تولید می شود. وظیفه ی اصلی این محصول عایق بندی و همچنین  جلوگیری از رسیدن آب به قطعات می باشد. پکینگ نسوز به دلیل مقاومت بالا در برابر دما، فشار، اصطکاک و مواد شیمیایی کاربرد بسیاری در صنایع دارد.

مقاومت حرارتی این محصول در بازه دمایی 200 – درجه سانتی گراد تا 1300 + درجه سانتی گراد می باشد.

از انواع مختلف پکینگ نسوز می توان به: پکینگ آزبست، پکینگ فایبرگلاس، پکینگ گرافیت، پکینگ تفلون، پکینگ کربن، پکینگ آرامید، پکینگ کتان گریس، پکینگ رمی و... اشاره کرد.

 

  1. آیا استفاده از پکینگ نسوز باعث افزایش عمر قطعات می شود؟

آب بندی کامل باعث افزایش عمر قطعات و همچنین بازده بالای آن دستگاه می شود. عامل اصلی خراب شدن و از بین رفتن قطعات، آب بندی ناقص و نشت مایع یا بخار و حرارت به سمت این قطعات می باشد.