تصویر مقالات

تصویر مقالات

ورق میکا و میکا رولی

ورق میکا و میکا رولی

ورق میکا و میکا رولی

میکا چیست ؟ 

میکا رولی چیست ؟ 

میکا یک کانی معدنی است که از عناصر مختلف همچون سیلیسیم، آلومینیوم، پتاسیم و غیره با درصدهای مختلف ساخته شده است. این سنگ معدنی یک ظاهر براق و پولکی شکل دارد که این موضوع به خاطر ساختار کریستالی آن می باشد. با توجه به تحقیقات انجام شده بر روی میکا مشخص شده است که این ترکیب دارای ساختاری عایق در برابر الکتریسیته و حرارت است بنابراین از آن برای ساخت بسیاری از ساختارهای مقاوم برودتی و الکتریکی مورد استفاده قرار میگیرد. حضور و عدم حضور عناصر مختلف در ساختار میکا موجب ایجاد انواع مختلفی از این محصوت شده است به عنوان مثال وجود پتاسیم در ساختار آلومینیوم سیلیکاتی میکا باعث ایجاد ساختاری تحت عنوان مسکوییت شده است و یا وجود پتاسیم و منیزیم موجب ایجاد  ساختاری جدید با نام فلوگوپیت شده است. از دیگر انواع میکا میتوان به بیوتیت، لیپدولیت و پاراگونیت اشاره کرد. ورمکیولیت نوع دیگری از میکا است که به عنوان یک عایق ضد حریق شناخته میشود از دیگر مزایای ورمیکولیت علاوه بر عایق حرارتی بودن میتوان به وزن سبک، خواص آکوستیک خوب و مقاومت شیمیایی خوب در برابر انواع حلال ها و اشعه یو وی اشاره کرد. مسکووییت شایع ترین ماده معدنی خانواده میکا است. این یک ماده معدنی سنگین در سنگ های آذرین، دگرگونی و رسوبی  تشکیل میشود. مانند دیگر میگوها، آن را به راحتی به ورقه های شفاف نازک تقسیم می کند. سطح ورقهای مسکووییت دارای حالت درخشان شیشه ای است. اگر آنها را به نور نگه دارید، آنها شفاف و تقریبا بی رنگ هستند، اما بیشتر آنها رنگ قهوه ای، زرد، سبز و یا گل رز دارند. ورق های مسکووییت یک عایق عالی است و این ویژگی باعث شده برای ساخت قطعات و تجهیزات الکتریکی مناسب باشند.  رنگ نمونه های ضخیم مسکوییت اغلب به رنگ سیاه، قهوه ای یا نقره ای وجود دارد.و ورق های نازک آن بی رنگ هستند، فرمول شیمیایی مسکوییت KAl2 (Si3AlO10) (OH) 2 و در سیستم کریستالی مونوکلینیک متبلور میشود از این ماده معدنی بیشتر برای تولید رنگ، ترکیب، پلاستیک لاستیک، آسفالت ، لوازم آرایشی، گل حفاری استفاده میشود.

 

enlightenedمشاوره : 33941022  - - - -  خرید : 33933097 enlightened

ورق میکا:

فرمول کلی مواد معدنی گروه میکا XY2-3Z4O10 (OH)، F) 2 با X = K، Na، Ba، Ca، Cs (H3O)، (NH4) است. Y = Al، Mg، Fe+2 ، Li، Cr، Mn، V، Zn؛ و Z = Si، Al، Fe3+، Be، Ti

از جمله ویژگی های مهم مسکوییت و فلوگوپیت میتوان به انعطاف پذیری و کشش خوب این دو ورق، گداز ناپذیری و تحمل حرارتی خوب، هدایت الکتریکی پایین و قدرت دی الکتریک بالا اشاره کرد که باعث شده بیشتر ورق های میکا از این دو ترکیب ساخته شود. این ویژگی ها باعث شده از ورق میکا برای ساخت انواع خازن های الکتریکی، به عنوان ورق های عایق بین بخش های سوئیچ و یا در دستگاههای پردازش گرمایی استفاده شوند. از ورق مسکوویت با ضخامت های خاصی در دستگاه های نوری استفاده می شود.

هیچ معادل با طرح "درجه بندی" وجود ندارد به عنوان شکل muscovite از میکا وجود دارد از آنجا که این طرح مبتنی بر روشن شدن نوری (که فلوگپیت به وضوح ندارد) و حضور (یا عدم) اکسید آهن و دیگر مواردی که فلوگوپیت به نظر نمی رسد. بنابراین در حالی که برخی از تفاوت ها در آنچه که ممکن است به عنوان "کیفیت" نامیده می شود وجود دارد، این تفاوت ها باید مشخص و اندازه گیری شده از طریق یک طرح کاملا متفاوت از مورد استفاده برای توصیف و درجه بندی میکا مسکووییت (به عنوان مثال V-1، V-2، و غیره.). ورق میکا می تواند با استفاده از فلگپیت یا میکا مسکووییت تولید شود.ظاهر ورق های میکای مسکوییت قهوه ای مایل به قرمز است، ظاهری شیشه ای و شفاف دارد.

فرمول شیمیایی این ورق K Mg3 AlSi3 O10 (OH) 2 است و نام شیمیایی آن هیدروکسید آلومینیوم سیلیکات منیزیم پتاسیم است. این محصول در ضخامت های مختلف از ضخامت  0.10 میلیمتر قابل تولید و عرضه هستند. ورق میکا انعطاف پذیری خوبی دارد به همین دلیل برای پوشاندن قطعات و دستگاه های مختلف استفاده می شود. علاوه بر انعطاف پذیری خوب ورق میکای مسکوییت میتوان به خواص دی الکتریک خوب این محصول اشاره کرد که باعث میشود از آن در خازن ها و سایر اجزا الکتریکی مانند اجاق های مایکروویو، بیشتر استفاده میشود.

 از جمله کاربردهای ورق میکا فلوگپیت، در صنایع مختلف وجود دارد که از آن جمله میتوان به استفاده از آن در  صنایع خودروسازی، در صنعت هوافضا، در محافظ گرمایی و در فضای داخلی و بیرونی هواپیما مورد استفاده قرار بگیرد. ورقه های فلوگوپیت با انعطاف پذیری بیشتر، به عنوان عایق سوئیچر در ژنراتور و موتور استفاده میشود.

هر دو نوع ورق فلوگوپیت و مسکووییت در با ساختاری سفت و سخت موجود هستند.

آنها دارای مقاومت مکانیکی استثنایی، همراه با مقاومت در برابر حرارت و در مورد میکا مسکووییت، کیفیت دی الکتریک برتر است.

هنگامی که به شدت، برنامه های کاربردی صنعتی ویژه ای می آید، ورق میکا فلوگوپیت در صنایع ریخته گری و فولاد یافت می شود.

در شکل سفت و سخت، آنها در ساخت کوره ها استفاده می شوند، زیرا آنها به درجه حرارت بالا مقاوم هستند، اما سازگاری و هزینه یابی آنها را حفظ می کنند

برای خرید محصول و مشاهده مشخصات فنی صفحات نسوز میکا کلیک کنید.

enlightenedمشاوره : 33941022  - - - -  خرید : 33933097 enlightened

نوار میکا:

نوارهای میکا از دو جنس کلی مسکوییت و فلوگوپیت ساخته میشوند. از جمله ویژگی های نوار میکا فلوگوپیت میتوان به مقاومت حرارتی بسیار خوب، مقاوم در برابر اکسایش، خواص ضد حریق، خاصیت دی الکتریکی فوق العاده، مقاومت در برابر رزین، دمای ذوب بالای 1000 درجه سانتی گراد، مقاومت تابشی بالا، در دماهای بالا دود نمیکنند، مقاومت کششی بالا، مقاومت در برابر ضربه و مقاومت برشی خوب این محصول بیان کرد که باعث شده از آن برای تهیه روکش ضد حریق کابلهای برق،  عایق الکتریسیته و حرارتی تجهیزات مورد استفاده قرار بگیرد. نوارهای میکای سنتزی –synthetic mica tape- را میتوان در اشکال و ضخامت های مختلف برای بهبود عملکرد الکتریکی و حرارتی تولید و عرضه کرد مانند نوار میکا پوشش داده شده با فیلم پلی اتیلن، نوار میکا پوشش داده شده با الیاف فایبرگلاس، نوار میکا بر پایه پلی استر مانند پلی آمید این کار باعث بهبود ویژگی آنها میشود. مثلا وجود ساختار پلی آمید در نوار میکا باعث افزایش مقاومت حرارتی این محصول میشود و  یک نوارهای میکای تقویت شده با مقاومت الکتریکی و حرارتی بسیار بالا تولید میشود که عملکرد بسیار خوبی را در بسیاری از صنایع از خود نشان میدهند. همچنین نوار میکای مقاوم شده با فایبر گلاس دارای خواص کششی عالی و انعطاف پذیری خوبی می باشد که باعث میشود از آن به عنوان عایق نسوز برای کابلهای برق استفاده شود. این امر در اموری همچون کابلهای فشار قوی موتورهای هیدرولیکی و توربو و نیز موتورهای استاندارد، موتورهای کشش تحت دمای بسیار بالا، کشتی سازی عمل می کند. به خصوص در زمینه نیروی باد، سیستم های عایق بندی سیستم های  ایزوولتا  و تعمیر و تولید موتورها و ژنراتورهای با ولتاژ بالا و سیم پیچ های ماشین های الکتریکی با ولتاژ بیش از 11 کیلو ولت و دمای 155 ئرجه سانتی گراد استفاده میشود که با توجه به سطح اطمینان بلا، ثبات، دوام و تعمیر و نگهداری آسان، باعث استفاده گسترده از این محصول شده است. از دیگر ویژگی های نوار میکا میتوان به ساختار نرم این محصول اشاره کرد که باعث شده برش و سوارخ کردن آن به راحتی انجام شود.

برای خرید محصول و مشاهده مشخصات فنی نوار نسوز میکا کلیک کنید.

enlightenedمشاوره : 33941022  - - - -  خرید : 33933097 enlightened

 

میکا رولی:

ورقه های میکا را در مواردی میتوان به صورت رول مورد استفاده قرار بگیرد. رول میکا  دارای ویژگی های گرمایی، الکتریکی و لغزشی بسیار مناسبی است که باعث شده از آن برای استفاده در کوره مناسب باشد. از میکا رولی به طور گسترده در کوره های القایی در ابعاد مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. هنگامی که از میکا رولی در دیواره کوره های القاء استفاده می شود، میکا خالص یک لایه محافظ و جدا کننده برای جدا کردن مواد نسوز باقی مانده از دیوار بتنی کوره فراهم می کند.  بدون این لایه جدا کننده، مواد باقی مانده به وجود آمده به سختی حذف میشوند، و موجب افزایش هزینه حفظ و نگهداری دیواره بتی کوره ها میشود. . میکا خالص دارای خواص عالی لغزش هوا است که بدین معنی است که از یکپارچگی جامد کویل محافظت می کند و اجازه می دهد تا پوشش کوره گسترش یابد و بدون ایجاد صدمه سایشی متوقف شود. این به این معنی است که کوره نیاز به پچ کردن کمتری دارد، در حالی که هدایت گرمائی بالا مایکا خالص باعث افزایش بهره وری می شود. از ویژگی های مهم این محصول علاوه بر مقاومت حرارتی خوب میتوان مقرون به صرفه بودن، مقاوم، با دوام، راحتی و سهولت در استفاده، و عملکرد بالا اشاره کرد. ورقه میکا رول به سه شکل می آید: میکا خالص میکا شیشه ای و ورقه میکا کامبی اشاره کرد. میکای فیبر شیشه یک عملکرد عالی در پوشش کوره از خود نشان میدهد. حمل و نقل رول میکا خالص بسیار آسان است و ذخیره سازی آن شرایط خاصی نیاز ندارد.

برای خرید محصول و مشاهده مشخصات فنی ورق نسوز میکا کلیک کنید.

enlightenedمشاوره : 33941022  - - - -  خرید : 33933097 enlightened

 

هرگونه کپی برداری و استفاده از مطالب این سایت ؛ بدون ذکر منبع و لینک ( نسوز صنعت پارس ) شرعا حرام بوده و علاوه بر پیگرد قانونی - صاحبان اثر نیز از شما رضایت نخواهند داشت .


منابع : 

https://elmelin.com/products/mica-roll-laminates/

https://www.isovolta.com/high-voltage_en.php

http://www.craigwire.com/mica-tape

http://www.fkaeng.com/userfiles/Cogebi%20Catalog.pdf

http://geologyscience.com/minerals/mica-group-minerals/

https://elmelin.com/mica-in-sheets-phlogopite-mica-vs-muscovite-mica/