تصویر مقالات

تصویر مقالات

ورق و میلگرد تفلون

ورق و میلگرد تفلون

 

ورق و میلگرد تفلون 

انواع ورق و بوشن و میلگرد:

ترکیبات پلیمری تحت تاثیر حرارت به صورت محصولات نیمه ساخته به شکل ورق، بوشن و میلگرد مبدل میشوند که میتوان آنها را پس از سرد شدن با پردازش، اکسترود کردن در دستگاههای مختلف و قرار دادن آنها در قالب های مختلف به صورت محصولات مورد نیاز تبدیل کرد. از جمله پلیمرهای مهم صنعتی نمیه ساخته میتوان به تفلون، پلی اتیلن، پلی آمید یا نایلون و پلی اورتان اشاره کرد. این محصولات نیمه ساخته برای تبدیل شدن به محصولات شخصی و صنعتی باید چندین مرحله طی پردازش قرار بگیرد . 

enlightenedمشاوره : 33941022  - - - -  خرید : 33933097 enlightened

ورق و میلگرد PTFE

تفلون یا پلی تترا فلوئورواتیلن ترکیبی پلیمری است که در بین مواد پلیمری به پادشاه پلاستیکها شهرت دارد. این پلیمر مصنوعی که با نام تجاری PTFE مورد استفاده قرار میگیرد. این ترکیب از زنجیره طویلی تشکیل شده است که از تکرار واحدهای کوچکتری که  شامل دو اتم کربن و چهار اتم فلوئور است ساخته شده است بنابراین یک ترکیب سنگین را ایجاد میکند. از جمله ویژگی های مهم این ترکیب میتوان به تحمل حرارتی بالای آن اشاره کرد که باعث شده از آن به صورت گسترده به عنوان عایق استفاده کرد و از سوی دیگر آب گریز بودن از دیگر ویژگی های این ترکیب است که به هیچ عنوان مرطوب نمیشود. همچنین این ماده در برابر طیف گسترده ای از مواد شیمیایی مقاوم است و باعث استفاده از آن در صنایعی میشود که در معرض مواد اسیدی، مواد قلیایی، بخارات شیمیایی و ترکیبات آروماتیک و غیره قرار دارند. ویژگی دیگر این ماده خاصیت دی الکتریک و عایق الکتریسیته بودن این محصول است همین ویژگی باعث شده از آن برای تهیه کابل های مورد استفاده در صنایع رایانه استفاده شود. ضریب اصطکاک پایین این محصول از دیگر ویژگیهای این محصول است که به موجب آن از این محصول به صورت گسترده برای تهیه یاتاقان، چرخ دنده، واشر، درزگیر و کلیه قطعاتی که در معرض سایش هستند استفاده میشود. بنابراین به طور کلی میتوان از ویژگی های این محصول میتوان به موارد زیر اشاره کرد: مقاومت حرارتی بین 190- تا 250 درجه سانتی گراد، مقاومت زیاد در برابر خستگی، مورد تایید سازمان غذا و دارو برای مصارف بهداشتی، بدون چسب، مقاوم در برابر شعله، مقاوم در برابر اشعه UV، عایق دی الکتریک خوب اشاره کرد. این خواص را میتوان با افزودن مقادی جزئی کربن، گرافیت، شیشه به عنوان افزودنی بهبود بخشید به طوری تحمل حرارتی و مقاومت شیمیایی این محصول افزایش یابد. این محصول به صورت محصول نیمه ساخته و به شکل های برد، ورق –PTFE Sheet-، میلگرد PTFE rod-- و بوشن وجود دارد که برای ساخت آب بند، درزگیر، صنایع شیمیایی، صنایع غذایی و صنایع نفتی قابل استفاده است.

برای مشاهده توضیحات فنی و خرید محصول ورق و میلگرد   کلیک کنید.  

enlightenedمشاوره : 33941022  - - - -  خرید : 33933097 enlightened


پلی اتیلن:

پلی اتیلن یک پلیمر گرما نرم است که از زنجیرهای بلندی هیدروکربن ها ساخته شده است دو نوع پلی اتیلن وجود دارد: پلی اتیلن با دانسیته بالا که به اختصار به صورت HDPE نشان میدهند و پلی اتیلن با دانسیته کم یا کم چگال که به اختصار LDPE نشان داده میشود. از ویزگی های کلی این محصول میتوان به مقاومت حرارتی پلی اتیلن تا دمای 105 تا 115 درجه سانتی گراد اشاره کرد و باید دقت داشت بهتر است این محصول در معرض شعله مستقیم و تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرد، چگالی یا تراکم این محصول  0.910-0.940 g / cm3 در زمینه مقاومت در برابر مواد شیمیایی میتوان گفت مقاومت خوبی در برابر الکل، مواد قلیایی و اسیدهای رقیق از خود نشان میدهد. همچنین این ماده مقاومت کمی به هیدروکربن های آلیفاتیک و معطر، روغن های معدنی، اکسید کننده ها و هیدروکربن های هالوژنی دارند بنابراین بهتر است در معرض این دسته از مواد قرار نگیرند.

از نظر قیمتی این پلیمر یک پلیمر مقرون به صرفه است که پردازش آن نیز بسیار راحت است . این ترکیب مقاومت خوبی در برابر ضربه در دمای پایین، از خود نشان می دهد . همچنین خواص الکتریکی خوب عایق جریان الکتریکی عالی از دیگر ویژگی های این ترکیب است. جذب آب در این پلیمر بسیار کم است و آن را برای مصارف آب گریز مناسب ساخته است. این محصول از نظر سازمان غذا و دارو یک پلیمر بهداشتی است به گونه ای هیچ گونه نشانه های تحریک پوستی یا تنفسی ایجاد نمیکند بنابراین میتوان از این محصول در صنایع غذایی و دارویی استفاده کرد. رنگ ورقها و میلگردهای تولید شده از پلی اتیلن سفید رنگ است ولی با افزودن رنگ میتوان آن را رنگی کرد.  برای نگهداری ورق ها و میلگرد های پلی اتیلن باید دقت داشت این محصول در برابر اسیدهای قوی همچنین اکسید کننده های قوی دچار خوردگی شوند بنابراین بهتر است در معرض این مواد نباشند همچنین دمای محیط نگهداری بهتر از بالای 50 درجه سانتیگراد نباشد. همچنین در بهتر است در محیط خشک و به دور از رطوبت نگهداری شود.

برای مشاهده توضیحات فنی و خرید محصول پلی اتیلن کلیک کنید.

enlightenedمشاوره : 33941022  - - - -  خرید : 33933097 enlightened

پلی آمید:

پلی آمید که به آن نایلون 6و6 نیز میگویند یک ماده سخت و قوی است که مقاومت دمایی بسیار خوبی از خود نشان میدهد و این موضوع باعث شده در بسیاری از صنایع ساخت عایق های حرارتی و برودتی مناسب باشد. علت نام گذاری این ترکیب با عنوان نایلون 6 و 6 به خاطر ساختار شیمیایی آن است که مربوط به محل قرار گیری گروه های آمید در طول زنجیر است. پلی آمید یک ماکرومولکول است که از تکرار واحد های آمیدی که از دیمریزاسیون الکیل استرهای اشباع نشده حاصل  شده است به دست می آید که توسط پیوندهای آمیدی یه یکدیگر مرتبط میشوند. پلی آمید های مصنوعی و سنتزی را می توان از طریق پلیمریزاسیون گام به گام یا از طریق روش سنتز فاز جامد ترکیباتی مانند نایلون، آرامید و پلی سدیم (آسپارتات) به دست آورد. از ویژگی های بارز این محصول میتوان به مقاومت نایلون 6و6 در برابر ضربه در دماهای پایین اشاره کرد. پلی آمید در کنار مقاومت بسیار بالا و ساختار سخت آن، به راحتی قابلیت پردازش و تغییر شکل دارد. مقاومت بالا در برابر ضربه ، مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی، مقاومت در برابر تغییرات درجه حرارت، مقاومت در دستگاه های در حال لرزش و لغزش، آن را به عنوان ماده ای مناسب برای بسیاری از کاربردها می سازد. نایلون مقاومت بسیار خوبی در برابر مجموعه گسترده ای از مواد شیمیایی از جمله مواد قلیایی، اسیدهای رقیق شده و اکسید کننده ها دارند گر چه باید در تماس با اسیدهای قوی با احتیاط استفاده شود. نایلون در انواع مختلفی از اشکال و شکلهای موجود از جمله ورق، میله، فیلم، نوار و لوله به صورت محصولات نیمه ساخته موجود می باشد تا در مواردی که مورد نیاز برای هر شخص است شکل داده شود. این محصول مصارف مختلفی دارد که از آن جمله میتوان به کاربرد آن در صنعت خوردروسازی  به خصوص برای ساخت چرخ دنده، بلبرینگ، ساخت یاطقان، تهیه پوشاک، غلطک نوار نقاله، سیم پیچ ترانسفورماتورها، نازل ها و غیره اشاره کرد.

برای مشاهده توضیحات فنی و خرید محصول پلی آمید کلیک کید.

enlightenedمشاوره : 33941022  - - - -  خرید : 33933097 enlightened

پلی اورتان:

پلی اورتان به طور کلی از ترکیب دی ایزوسیانات و گروه های استری ساخته شده است که منجر به ایجاد یک پلاستیک ترموست میشود یعنی بر اثر حرارت در آن تغییر شکل حاصل میشود ، که این شکل با خنک شدن و حتی تحت فشار حفظ میشود. که به صورت ورق ، میله و لوله به عنوان محصولات نیمه ساخته قابل تولید است. از ویژگی های کلی محصولات پلی اورتان میتوان به مقاومت خوب آن ها در برابر سایش و ضربه، مقاومت حرارتی خوب، مقاومت کششی و فشاری استحکام مناسب این محصول در برابر مواد شیمیایی و عایق الکتریسیته، عملکرد خوب در دماهای پایین، خواص مکانیکی عالی همراه با کشش لاستیکی، الاستیسیته بالا و مقاومت خوب در برابر نور خورشید و انواع مواد شیمیایی مانند روغن، گریس و بسیاری حلالها اشاره کرد. قابل ذکر است پلی اورتان در مقایسه با تمام الاستومرها بیشترین مقاومت را در برابر اشعه گاما از خود نشان میدهد. این محصول می تواند یک جایگزین مناسب به جای لاستیک باشد چرا که در مقایسه با لاستیک و سایر پلاستیک ها مقاومت سایشی، پیری و مقاومت خوبی در برابر پوسیدگی از خود نشان میدهد. علاوه بر این، بع علت توانایی کاهش قابلیت نویز و ضربه گیری پلی اورتان باعث شده این محصول برای طراحی های درایو زنجیره ای، سیستم های کمربندهای نقاله و خط مونتاژ قرار گیرد. این محصول را میتوان با سفارش مشتری در طیف گسترده ای ازابعاد، اندازه ها، سختی ها و رنگ های متنوع تولید و عرضه کرد. از جمله کاربردهای ورق های پلی اورتان را میتوان به استفاده از آن در صنعت خودروسازی برای ساخت لنت ها، اسکرپ، واشر و اجزای ماشینکاری اشاره کرد. پلی اورتان میله ای نیز میتواند برای طیف وسیعی از کاربردهای صنعتی از جمله مهر و موم و درزگیری، به عنوان جداکننده و مفصل  مورد استفاده قرار بگیرد. لوله های پلی اورتان نیز می تواند برای یک سری برنامه های کاربردی مانند ساخت غلطک ها، حلقه های محافظ و اجزای ماشینکاری مورد استفاده قرار بگیرد.

برای مشاهده توضیحات فنی و خرید محصول پلی اورتان کلیک کنید.

enlightenedمشاوره : 33941022  - - - -  خرید : 33933097 enlightened

هرگونه کپی برداری و استفاده از مطالب این سایت ؛ بدون ذکر منبع و لینک ( نسوز صنعت پارس ) شرعا حرام بوده و علاوه بر پیگرد قانونی - صاحبان اثر نیز از شما رضایت نخواهند داشت .


منابع : 

https://agoma.lt/en/products/plastics/polyamide-nylon-rods/pa6-diameter-80mm.htm

https://www.cioa-niamey.com/cnt/gt/pa6-rod-nylon-rod-polyamide-bar-313622-ann.html

https://www.amazon.com/Polyamide-Round-Opaque-Standard-Tolerance/dp/B00CPRFFN8

https://www.directplastics.co.uk/polyurethane-rod

http://www.bayplastics.co.uk/polyurethane.htm

https://omnexus.specialchem.com/selection-guide/polyethylene-plastic

https://en.wikipedia.org/wiki/Polytetrafluoroethylene

https://www.britannica.com/science/polytetrafluoroethylene

https://www.benetech.nl/en/our-products/miscellaneous/ptfe-tubing

https://laminatedplastics.com/teflon.pdf

پادکست ورق و میلگرد تفلون