تصویر مقالات

تصویر مقالات

پتو نسوز و برد سرامیکی

پتو نسوز و برد سرامیکی

پتو نسوز و برد سرامیکی

پتو و برد سرامیکی چیست ؟ 

به طور کلی عایق های سرامیکی دسته ای از مواد ضد حریق هستند که نسبت به سایر الیاف در این زمینه مقاومت حرارتی بسیار خوبی از خود نشان میدهند. ماده اصلی تشکیل دهنده همه سرامیکها یک ماده پایه تحت عنوان سیلیکات است. سیلیکات یا سیلیسیم اکسید با فرمول شیمیایی SiO2 یک تکیب معدنی سفید رنگ است و یکی از فراوان ترین عناصر طبیعت محسوب میشود.

enlightenedمشاوره : 33941022  - - - -  خرید : 33933097 enlightened

پیپر سرامیکی:

پیپر سرامیکی یا کاغذ سرامیکی نوعی دیگر از محصولات عایق میباشد که به علت ماهیت مواد معدنی تشکیل دهنده این محصول مقاومت حرارتی بسیار خوبی از خود نشان میدهد. محصولات فیبرهای سرامیکی نوع فراوری شده ای از فیبر آلومینا-سیلیکات هستند که عمدتا توسط ذوب کردن و وارد کردن خمیر کائولن با خلوص بالا یا معمولا آلومینا و سیلیکا خالص، در کوره های قوس الکتریکی تحت حرارت بالا تهیه میشوند. این الیاف معمولا به رنگ سفید، غیر کریستالی و شیشه ای هستند. آنها را می توان به عنوان انواع مختلف عایق حرارتی در طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی، تا 1400 درجه سانتیگراد استفاده می شود.

از جمله کاربرد های این محصول میتوان به صنایع آهن و فولاد - پوشش کوره های حرارتی- عایق پشتیبان برای کوره های تجدید پذیر - درزگیری کوره های پخت - پوشش سر لوله های ریخته گری، در صنایع غیر آهنی مانند پوشش کوره ذوب - پوشش نگهداری کوره - قالب ریخته گری - واشر و درزگیر بخش های تجهیزات ریخته گری فلز - تصفیه سازی محیط برای جداسازی نیتریت ها و اکسید ها از فلزات مذاب - محیط تصفیه برای جداسازی سرباره از ذوب صنایع نفت و پتروشیمی- بویلرها و مراکز گرمایش – به عنوان کاتالیست پایه و قطعات فیلتر در تصفیه گازهای داغ – درب های عایق دیگ های بخار- فیلتر کردن گازها و مایعاتی که دارای دمای بالایی هستند- راکتورها و کراکرهای کاتالیستی- عایق آتش، در صنایع سرامیک و کاشی برای تهیه اتصالات و واشر - کوره های بالابرنده و واگن سوخت- کارخانه آجر، در صنایع شیمیایی مانند کوره های اصلاح کننده و کراکر - محفظه نگهدارنده فیلتراسیون و کاتالیست ذرات رادیواکتیو – درزگیری مواد با درجه حرارت بالا، در صنایع آلومینیوم مانند عایق برای بوته ها، کانال ها و سقف کوره های ذوب صنایع شیشه ای- تعمیر آجر ریخته گری شده، در صنایع حمل و نقل مانند عایق صوتی و حرارتی- پد اصطکاک ترمز- مبدل کاتالیستی و عایق لوله اگزوز ، در صنایع مهندسی عمران مانند عایق صوتی توربین های گاز- عایق صدا خروجی از موتور دیزل- انعطاف پذیر عایق لوله با درجه حرارت بالا اشاره کرد.

برای خرید و مشاهده موارد فنی این محصول پیپر نسوز سرامیک فایبر کلیک کنید.

enlightenedمشاوره : 33941022  - - - -  خرید : 33933097 enlightened

پتو نسوز سرامیکی:

پتو الیاف سرامیکی از الیاف سرامیکی با کیفیت بالا، با فیبرهایی بلند و انعطاف پذیر ساخته شده است که بدون استفاده از چسب با استفاده از روش مکانیکی از دو طرف تهیه میشود که به آنها قدرت زیادی می بخشد و یکپارچگی سطح آن را افزایش می دهد از سوی دیگر چسب در دماهای بالا ایجاد مزاحمت میکند و بهتر است استفاده نشود.  این پتو الیاف سرامیکی به دلیل ویژگی های عالی عایق بندی، مقاومت شیمیایی عالی، انعطاف پذیری بالا و در عین حال سبک بودن در انواع برنامه های کاربردی حرارتی استفاده می شود. قابل ذکر است این ویژگی ها در دمای بالا بدون مزاحمت دود و یا بخار سالم باقی می ماند. از دیگر ویژگی های این محصول میتوان به  مقاومت بسیار خوب آن در برابر شوک حرارتی، مقاوم در برابر مواد شیمیایی ، هدایت حرارتی و گرمایی پایین،  انقباض کم، بدون آزبست استحکام کششی بالا اشاره کرد. به طور کلی پتوهای نسوز سرامیکی بر اساس میزان تحمل دما  دارای انواع مختلفی هستند: STD، HP، HA،  HZ و پتوی نسوز RT ، مثلا پتوی نسوز RT این درجه از پتو دارای حداکثر دمای خدمت تا 1260 درجه سانتی گراد است. نوع دیگر  HZ می باشد این درجه از پتو میتواند حداکثر تا دمای 1425 درجه سانتیگراد را تحمل کند.  معمولا پتو الیاف سرامیکی HZ از سرامیک غنی شده با زیرکونیا ساخته شده است در واقع در انواع مختلف پتوهای سرامیکی درصدهای مختلفی از آلومینا، زیرکونیا و اکسید آهن وجود دارد که در انواع مختلف درصد ها متفاوت است. پتو های سرامیکی به دو روش تولید میشوند روش بلون blown و اسپان spun تقسیم میشوند، در روش بلون الیاف تولید شده کوتاه تر هستند بنابراین برای اموری که به مقاومت مکانیکی کمتری نیاز دارند استفاده میشود از سوی دیگر پتوهای تولید شده به روش اسپان مقاومت مکانیکی بالاتری داشته و مستحکم تر هستند.

برای خرید و مشاهده موارد فنی این محصول پتو نسوز سرامیک فایبر کلیک کنید.

enlightenedمشاوره : 33941022  - - - -  خرید : 33933097 enlightened

پنبه نسوز فله سرامیک:

پنبه نسوز فایبر سرامیک یا الیاف سرامیکی فله یا کلینکر خالص نام های پنبه نسوز هستند که به عنوان یکی از محصولات  در  دسته الیاف معدنی در صنایع مختلف قابل استفاده است از جمله مواد اولیه تشکیل دهنده این محصول میتوان به پودر آلومینا، پودر سیلیس، شن و ماسه، کروم و سایر مواد خام اشاره کرد که این مواد در کوره ذوب تحت درجه حرارت بالا برای تشکیل پنبه نسوز حرارت میبینند. ماده تهیه شده با استفاده از دستگاه های اسپکتروفتوماریو یا دستگاه فشرده سازی هوا، یا دستگاه نخ ریسی ابریشمی برای  جمع آوری پنبه به صورت الیاف استفاده میشود،و در نهایت به صورت پنبه فیبر سرامیکی تهیه میشود. پنبه نسوز سرامیکی استاندارد با استفاده از یک فرایند خاص پردازش می شود.

الیاف این محصول دارای قطر یکنواخت و spinnability بالا است و یک ماده اولیه ایده آل برای تولید پارچه های عایق محسوب میشود. الیاف سرامیکی استاندارد تابیده شده که با استفاده  فرآیند ثانویه مانند حذف و برش سرباره پردازش می شود و یک ماده خام مطلوب برای پردازش تولید محصولات مرطوب و بهبود تولید میباشد.پنبه نسوز سرامیکی را می توان به صورت منسوجات مختلف همچون پتو، تابلو، کاغذ، پارچه، طناب و سایر محصولات پردازش کرد. پنبه سرامیکی نوعی از مواد عایق حرارتی با کارایی بالا است. از ویژگی های این محصول وزن سبک، استحکام بالا، مقاوم در برابر اکسیداسیون، هدایت حرارتی کم، مقاوم در برابر شوکهای حرارتی، انعطاف پذیری خوب، مقاومت در برابر خوردگی، ظرفیت حرارتی بسیار خوب، عایق صدا و پرکننده مناسب میتوان اشاره کرد. از جمله کاربردهای این محصول میتوان به استفاده از آن به عنوان پرکننده مشعل ها، درزگیری آجر های نسوز، پتو های سرامیکی و بردهای سرامیکی، مواد اولیه برای نساجی الیاف نسوز، عایق بندی کوره با درجه حرارت بالا، دستگاه گرمایش، پرکننده مفصل دیافراگم ها، به عنوان یک مواد خام اولیه، اسپری فیبر، مواد چسبنده، مواد گسترش یافته، مواد پرکننده عایق برای درز ها و فضاهای پیچیده نام برد.

برای خرید و مشاهده موارد فنی این محصول پنبه نسوز سرامیک فایبر  کلیک کنید.

enlightenedمشاوره : 33941022  - - - -  خرید : 33933097 enlightened


 برد سرامیک:

برد سرامیک یک کامپوزیتی از الیاف سرامیکی است که از طریق پخت این محصول در دمای بالا به دست آمده است. این محصول به طور معمول از عبور مذاب فلزات غیر آهنی خیس نمیشود و تحت تاثیر قرار نمیگیرد و بسیار مقاوم در برابر زلزله، شوک حرارتی و سایش میباشد. ماده اصلی تشکیل دهنده برد سرامیکی همچون سایر محصولات سرامیکی از سیلیکات ساخته شده است اما در واقع این محصول کامپوزیتی از آلومینا، سیلیکا، زیرکونیوم اکسید و اکسید آهن با درصدهای مختلف میباشد. تحمل دمایی این محصول بین 1260 درجه سانتیگراد تا 1425 درجه سانتیگراد میباشد. این محصول به دلیل حالت نرمی که دارد به راحتی قابل برش دادن و شکل دادن است از سوی دیگر برش دادن آن ممکن است کمی از آلومینا و سیلیکای آن را در هوا پراکنده کرده و موجب حساسیت تنفسی و پوستی شود. برد سرامیک دارای اتصال دهنده های آلی هستند که در مراحل اولیه آتش گیری در دمای 100 درجه سانتیگراد سوزانده می شود، اما به ارتقاء قابلیت انعطاف پذیری این محصول کمک می کند. این شرکت توانایی عرضه بردهای سرامیکی را در ابعاد و تراکم های مختلف با ضخامت 100 میلی متر یا بیشتر دارا میباشد. از ویژگی های ارزشمند برد سرامیکی میتوان به مقاومت شیمیایی بسیار خوب این محصول، مقاومت در برابر نفوذ روغن و آب و بخارات شیمایی، هدایت حرارتی کم، ذخیره سازی کم حرارت، پایداری حرارتی عالی،ماشینکاری خوب و مقاومت در برابر آتش اشاره کرد. از این محصول برای مواردی که نیاز به عایق بندی با استحکام مکانیکی و مقاومت بالا است استفاده میشود از جمله کاربردهای این محصول میتوان به کاربرد صنایع آهن و فولاد مانند استفاده از آن در مفاصل انقباض- به عنوان عایق back up - سپرهای گرما در صنایع غیر آهنی – پوشش های تندیش در ریخته گری مس و آلیاژهای مس، همچنین در  صنعت شیشه - عایق پشتی در کوره های ذوب ، پوشش دیواره درونی کوره ها، - ساخت مشعل ها، ساخت کوره، تخته های نسوز میتوان نام برد .

برای خرید و مشاهده موارد فنی این محصول  برد نسوز سرامیک فایبر  کلیک کنید.

enlightenedمشاوره : 33941022  - - - -  خرید : 33933097 enlightened

هرگونه کپی برداری و استفاده از مطالب این سایت ؛ بدون ذکر منبع و لینک ( نسوز صنعت پارس ) شرعا حرام بوده و علاوه بر پیگرد قانونی - صاحبان اثر نیز از شما رضایت نخواهند داشت .

منابع : 

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:http://www.scfc.ir/index.php/en/products/refractory-ceramic-fiber-board.html

http://www.morganthermalceramics.com/media/2598/vf-boards.pdf

http://www.chinarcf.com/en/enProducts/221.html

https://refractoriesmaterials.com/ceramic-fiber-cotton/

https://www.castablerefractory.com/ceramic_fiber/ceramic-fiber-cotton.html

http://www.thermalcmax.com/cpzswzxt.php?yiid=3

http://www.scfc.ir/index.php/en/ceramic-fibers.html

پادکست پتو نسوز و برد سرامیکی