تصویر مقالات

تصویر مقالات

ارتالون

ارتالون

ارتالون، عنوانی است که به سه محصول پر کاربرد در حوزه عایق بندی، یعنی ورق و میلگرد پلی اتیلن، و میلگرد فیبر نخ‌دار اطلاق می‌گردد.

ورق و میلگرد پلی اتیلن، به دلیل نفوذ پایین رطوبت، تحمل حرارتی بالا، مقاومت در برابر اشعه‌های مضر، عملکرد شیمیایی چشم‌گیر، و همین طور، مقاومت قابل توجه در برابر کشش و سایش، جزو ترموپلاستیک‌های پر کاربرد در صنعت هستند.

فروشگاه نسوز صنعت پارس، آماده فروش و ارسال انواع محصولات موسوم به ارتالون، به سراسر کشور می‌باشد.

فیبر نخ‌دار فنولیک هم، با رنگ‌های قهوه‌ای یا زرد، با عملکرد مثبت در دماهای بالا، مقاومت در برابر نفوذ آب، خواص مکانیکی مناسب، و خواص دی الکتریک مطلوب، جایگاه ویژه‌ای در میان انواع فیبر نسوز دارد.

در این مقاله، به مطالعه اجمالی این محصولات پرداخته و کاربردهای آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

برای دریافت مشاوره درباره انواع محصولاتی که با نام ارتالون شناخته می‌شوند، می‌توانید با متخصصین فروشگاه نسوز صنعت پارس تماس بگیرید.

پلی اتیلن

پلی اتیلن، یکی از پلیمرهای محبوب، با طول عمر و ماندگاری بالا است که با پلیمریزاسیون اتیلن ساخته می‌شود و به عنوان یک ترمو پلاستیک سبک، به طور گسترده‌ای در تولید ورق و میلگرد استفاده می‌شود.

محصولات تولید شده از پلی اتیلن، همانند پلیمرهای دیگر به کار گرفته شده در صنعت، وزن پایینی داشته و در برابر خوردگی و اکسیداسیون ناشی از مجاورت با محیط‌های اسیدی و قلیایی مقاوم خواهند بود. این محصولات، به دلیل خواص دی الکتریک قابل توجه، می‌توانند علاوه بر عایق بندی حرارتی، برای عایق بندی الکتریکی نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

ارتالون

ورق پلی اتیلن

ورق یا فیلم پلی اتیلن، محصولی محبوب است که ساختار و ثبات ابعادی خود را در شرایط آب و هوایی گوناگون حفظ نموده و در برابر رطوبت، تا حد زیادی مقاوم است.

مقاومت در برابر کشش و سایش، انتقال حرارتی پایین، و توانایی عایق بندی الکتریکی، از دیگر مزایای ورق پلی اتیلن می‌باشد. همچنین، امکان به کارگیری این محصول پرطرفدار، در محیط‌های بهداشتی نیز وجود دارد. موارد زیر، جزو برجسته‌ترین ویژگی‌های ورق پلی اتیلن خواهند بود:

ویژگی ورق پلی آتلین : 

- جذب پایین رطوبت

- خواص مکانیکی مطلوب

- رسانایی حرارتی ناچیز

- خواص دی الکتریک قابل توجه

مزایای ورق پلی اتیلن، زمینه استفاده از آن را در حوزه‌های زیر فراهم ساخته است:

- پوشاندن مصالح در ساختمان و خنک‌سازی منازل

- ساخت کف پوش

- تولید تجهیزات زمین‌های بازی در فضای باز و بسته

میلگرد  پلی اتیلن

میلگردهای تولید شده از پلی اتیلن با تراکم بالا یا HDPE، یکی از انواع پلاستیک‌های همه کاره است که ضریب اصطکاک پایینی داشته و به خاطر مقاومت بالا در برابر سایش، مناسب به کارگیری در محیط‌هایی است که در آن‌ها موادی همچون شن، ماسه، و سنگریزه وجود داشته باشد.

از سوی دیگر، این میلگردها، عملکرد مثبتی در بیشتر محیط‌های اسیدی و قلیایی داشته و در برابر ضربه نیز، مقاوم هستند.

برخی از مزایای منحصر به فرد میلگرد پلی اتیلن عبارتند از:

- ضریب اصطکاک پایین

- خواص مکانیکی قابل توجه

- مقاومت شیمیایی چشم‌گیر

- ضربه پذیری بالا

ویژگی‌های مثبت و منحصر به فرد میلگرد پلی اتیلن، باعث شده این محصول، گزینه مناسبی برای به کارگیری در صنایع زیر نموده است:

- صنایع دریایی، غذایی، و غیره

- ساخت چرخ دنده کم فشار

- تولید قرقره و بلبرینگ

فروشگاه نسوز صنعت پارس، آماده گرفتن سفارش و ارسال ورق و میلگرد پلی اتیلن، در ابعاد گوناگون، به سراسر کشور، و در اسرع وقت خواهد بود.

ارتالون

میلگرد فیبر نخ‌دار

میلگرد تولید شده از فیبر نخ‌دار فنولیک، یکی دیگر از محصولاتی است که با نام ارتالون هم شناخته می‌شود. ماده اولیه تولید این محصول، یعنی فیبر نخ‌دار، از ترکیب پارچه کتان ریز بافت یا پنبه، و رزین فنولیک، در دما و فشار بالا تولید می‌گردد.

پارچه کتان، یکی از محصولاتی است که علیرغم تمام پیشرفت‌های صنعت نساجی و استفاده از الیاف مصنوعی، همچنان به طور گسترده‌ای به کار گرفته می‌شود. این محصول، نه تنها در حوزه منسوجات، بلکه برای تولید محصولات نسوز و کامپوزیت هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

الیاف مقاوم کتان، عملکرد شیمیایی خوبی داشته و خواص مکانیکی و خاصیت کشسانی خود را در در مواجهه با اکثر مواد اسیدی و قلیایی حفظ می‌نماید. این الیاف، همچنین قادر به تحمل دماهای بالا تا حدود 120 درجه سانتیگراد خواهد بود.

فیبر نسوز نخ‌دار را از ترکیب الیاف کتان، با رزین فرمالدئید کرزول، موسوم به فنولیک، در دمای بالا و تحت فشار تولید می‌کنند.

ارتالون

فنولیک، یک رزین مقاوم و سبک است که وزن آن، حتی از آلومینیوم نیز کمتر می‌باشد. علاوه بر این، فنولیک، در برابر آب نفوذ ناپذیر است و به همین دلیل، انتخابی مناسب برای عایق بندی تجهیزات آبی به شمار می‌آید.

از سوی دیگر، این رزین از خواص دی الکتریک خیره کننده‌ای برخوردار است که عایق بندی الکتریکی را برای آن میسر می‌سازد. ضربه پذیری بالای فنولیک هم، این ماده را مناسب تولید قرقره‌هایی نموده است که نیاز به مقاوم بودن در برابر ضربه دارند. در کنار تمام این مزایا، رزین فنولیک می‌تواند مقاومت در برابر اشعه‌های مضر را برای محصولات گوناگون به ارمغان بیاورد.

ترکیب پارچه کتان ریز بافت و یا پنبه، با رزین فنولیک موجب می‌شود تا محصول نهایی به دست آمده، ویژگی‌های منحصر به فرد فراوانی داشته باشد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

- مقاومت در برابر کشش و سایش، به دلیل برخورداری از خواص مکانیکی مطلوب

- تحمل حرارتی بالا تا حدود 150 درجه سانتیگراد

- مقاومت در برابر شوک حرارتی

- نفوذ ناپذیر در برابر آب

- خواص شیمیایی قابل توجه و مقاومت در برابر بسیاری از محلول‌های اسیدی ضعیف

- امکان پانچ، تراشکاری، و سوراخ‌ کردن این فیبر

- خواص دی الکتریک مطلوب و امکان عایق بندی الکتریکی

این مزایا، باعث شده تا زمینه استفاده از فیبر نسوز نخ‌دار فنولیک در حوزه‌های مختلفی فراهم گردد؛ از جمله:

- عایق بندی تجهیزات و ماشین‌های الکتریکی

- تابلوی توزیع برق در منازل مسکونی

- ساخت پایه سوئیچ

 - آب بندی ترانسفرماتورها

- عایق بندی تجهیزات آبی

- تولید چرخ دنده

- ساخت قطعاتی مانند قرقره و اهرم، که نیاز به ضربه پذیری بالا دارند

پیشنهاد می‌شود برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید انواع محصولاتی که با نام ارتالون شناخته می‌شوند، و دریافت مشاوره، با متخصصین ما در فروشگاه نسوز صنعت پارس تماس بگیرید.