تصویر مقالات

تصویر مقالات

خرید پشم سرامیکی

خرید پشم سرامیکی

 خرید پشم سرامیکی (Ceramic Wool)

 پشم سرامیک، با نام پنبه سرامیک و گاهی، با عنوان پتوی سرامیکی هم شناخته می‌شود. امروزه پشم سرامیک، به عنوان یک عایق مناسب برای کاربردهای مختلفی در صنایع کاربرد دارد. فروشگاه نسوز صنعت پارس، آماده فروش پشم سرامیک ساخت شرکت Loyung و محصول کارخانجات ایرانی به سراسر کشور می‌باشد.

بررسی تخصصی پشم سرامیکی :

پشم سرامیک، از سیلیکات آلومینیوم ساخته شده و شامل الیاف پلی‌کریستالی و شیشه مذاب می‌باشد. محصولات متنوع تولید شده از پشم سرامیک، موسوم به پنبه نسوز، با هدف عایق‌بندی حرارتی، الکتریکی و صوتی به‌کار گرفته می‌شوند.

پشم سرامیک، سفید رنگ، غیر بلوری و شیشه‌ای بوده و قادر است تا دمای 2552 درجه فارنهایت (معادل 1400 درجه سانتیگراد) را تحمل نماید. پشم سرامیک، با دارا بودن ویژگی‌هایی همچون تحمل حرارتی بالا و مقاومت دربرابر خوردگی، در دمای بالا، به جای فلزات استفاده می‌شود.

برای خرید پشم سرامیک، می‌توانید با متخصصین فروشگاه نسوز صنعت پارس تماس بگیرید.  

سیلیکات آلومینیوم :

سیلیکات آلومینیوم، نامی است که به ترکیب شیمیایی اکسید آلومینیوم و دی‌اکسید سیلیکون اطلاق می‌شود. این ترکیب، برای تهیه آنتی اسیدها، مواد آرایشی، ریخته‌گری، شیشه سازی، صنایع غذایی و تولید چسب کاربرد فراوانی دارد. کاربرد دیگر آلومینوسیلیکات، در حوزه صنعت و غالباً برای تهیه مواد عایق می‌باشد.

پنبه نسوز:

پنبه الیاف سرامیکی که با نام‌هایی همچون پنبه نسوز، پشم سرامیکی و پنبه فله نیز خوانده می‌شود، یک ماده نسوز با بازده بالا و و جایگزینی مناسب برای آزبست است که دارای مزایای چشمگیری مانند مقاومت حرارتی فوق‌العاده، وزن پایین، پایداری عملکرد در دمای بالا، هدایت حرارتی اندک، مقاومت مطلوب در برابر شوک حرارتی، مقاومت در برابر اکسید شدن و مقاومت شیمیایی مطلوب می‌باشد. پنبه یا پشم سرامیک را برای ساخت محصولاتی مانند پارچه سرامیک فایبر، طناب سرامیک فایبر، برد نسوز، پیپر نسوز و پتوی نسوز مورد استفاده قرار می‌دهند.

خرید پشم سرامیکی

مراحل تولید پنبه الیاف سرامیکی:

در قدم اول، مواد اولیه مانند کلینگر رس با خلوص بالا، پودر آلومینا، پودر سیلیس و ماسه کروم، در یک کوره الکتریکی صنعتی ذوب می‌گردد. در مرحله بعدی، دو شیوه مختلف برای تولید پنبه نسوز وجود دارد. در روش اول که فرایند دمیدن نام گرفته، مواد مذاب، در حین خروج از کف کوره، در معرض جریان مداوم هوا خنک، به‌ شکل رشته‌های نازک جدا می‌شود.

در شیوه دوم، موسوم به فرایند چرخش، مواد مذاب خارج شده از دهانه کوره، توسط چرخ‌های در حال چرخش با سرعت زیاد، به صورت الیاف تابیده می‌شوند. نکته قابل توجه این است که پنبه نسوز تولید شده به هر دو روش، مستقیماً از روی خط تولید جمع می‌شود و در نتیجه هیچ افزوده دیگری نخواهد داشت.  

ویژگی‌های برجسته پنبه نسوز:  

 برش آسان

- تحمل حرارتی فوق‌العاده بین 2192 تا 2555 درجه فارنهایت (معادل 1200 تا 1400 درجه سانتیگراد)

- ایمن برای استفاده در دماهای بالا، به علت عدم استفاده از چسب و مواد خورنده

- عدم تغییر خصوصیات به علت آغشته شدن به آب، بخار و یا روغن، به دلیل ثبات شیمیایی مطلوب

- جذب صدا

- انعطاف‌پذیر

- مقاوم برابر فرسایش

پنبه نسوز، در حوزه‌های گوناگون از جمله صنایع آهن و فولاد، پتروشیمی، کاشی و سرامیک، صنایع شیمیایی، صنایع آلومینیوم، شیشه‌سازی، نساجی، حمل و نقل و حوزه مهندسی عمومی کاربرد دارد.

ماده اولیه تولید محصولات متنوعی مانند پتو، پارچه، طناب، کاغذ و برد نسوز، پنبه الیاف سرامیک می‌باشد:

پتوی نسوز - با نام‌های دیگری از جمله پتوی الیاف سرامیک و بلنکت الیاف سرامیک، زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که قطعه مستقیماً در معرض شعله‌های آتش قرار دارد. این محصول که از الیاف بلند و انعطاف‌پذیر سرامیک تهیه می‌گردد، به دلیل داشتن توان حرارتی بالا در حدود 2300 تا 2912 درجه فارنهایت (معادل 1260 تا 1600 درجه سانتیگراد)، در صنایع نیرو، متالورژی و پتروشیمی کاربرد دارد.  

کاغذ الیاف سرامیکی - یا پیپر نسوز، طی فرایندی شبیه به کاغذ معمولی، اما از پشم سرامیک ساخته می‌شود. این محصول، به عنوان پکینگ آب‌بندی کوره‌ها، عایق حرارتی، واشر و جاذب صدا کاربرد دارد. متخصصین شرکت نسوز صنعت پارس، دمای 1832 درجه فارنهایت (معادل 1000 درجه سانتیگراد) را به عنوان دمای ایمن برای استفاده طولانی مدت از این محصول تخمین زده‌اند. 

پارچه الیاف سرامیک – با تحمل حرارتی 2012 درجه فارنهایت (معادل 1100 درجه سانتیگراد) برای استفاده طولانی‌مدت، به منظور عایق‌بندی کوره‌ها، درب‌های آتش‌نشانی و غیره استفاده می‌شود. می‌توان مقاومت فیزیکی و حرارتی این محصول را با تقویت آن با سیم بهبود بخشید.  

طناب نسوز - یا طناب الیاف سرامیکی، از پشم سرامیک تولید شده و توسط الیاف فایبرگلاس تقویت می‌گردد تا در دماهای بالا در حدود 2300 درجه فارنهایت (معادل 1260 درجه سانتیگراد) استفاده شود.

تخته سرامیکی - یا برد نسوز، با مقاومت حرارتی 2300 درجه فارنهایت (معادل 1260 درجه سانتیگراد) و مقاومت چشمگیر در برابر شوک حرارتی و عوامل شیمیایی، برای آب‌بندی قطعات در دمای بالا و شرایط فیزیکی دشوار کاربرد دارد.

پیشنهاد می‌شود مقاله محصول پنبه نسوز، از وب‌سایت نسوز صنعت پارس را مشاهده نمایید.

پتوی نسوز:

همان‌گونه که اشاره شد، پتوی الیاف سرامیک، از الیاف پنبه نسوز تولید گردیده و توسط بسیاری از افراد، همان پشم سرامیک در نظر گرفته می‌شود. این محصول، به‌واسطه حضور پنبه نسوز در آن، علاوه بر انعطاف‌پذیری مطلوب، مقاومت حرارتی بالایی دارد.

خرید پشم سرامیکی

از دیگر مزایای این ماده نسوز، استحکام کششی بالای آن می‌باشد. عدم استفاده از هرگونه چسب در تولید پتوی نسوز، و عدم وجود آزبست در آن، این محصول را تبدیل به یکی از عایق‌های دوستدار محیط زیست نموده است. پتوی نسوز را به‌صورت رول تولید و سپس، طبق نیاز مشتری، در ابعاد دلخواه برش می‌دهند.

ویژگی‌های پتوی نسوز:

- فاقد آزبست و عدم استفاده از چسب

- مقاوم در برابر شوک حرارتی

- مقاومت حرارتی بین 2300 تا 2912 درجه فارنهایت (معادل 1260 تا 1600 درجه سانتیگراد)؛ اما دمای ایمن برای استفاده طولانی مدت از این محصول، 2012 درجه فارنهایت (معادل 1100 درجه سانتیگراد) برآورد شده است.

- مقاومت کششی مطلوب، بین40 تا 120 کیلو پاسکال

- انعطاف پذیری خیره کننده که آن را قادر به پر کردن فضای خالی بین قطعات می‌نماید

- جذب مطلوب صدا

کاربردهای پتوی نسوز:

- آب‌بندی دیگ‌های بخار و کوره‌های عملیات حرارتی

- درزگیری درب کوره

- عایق‌بندی لوله، کانال و توربین در محیط‌هایی با دمای بالا

- آستر نسوز در واگن‌های پخت

- پوشش کوره‌های آنیلینگ

- عایق‌بندی صوتی و حرارتی در توربین‌های گازی

- آب‌بندی رآکتورها

- واسط حامل کاتالیست برای ذرات رادیواکتیو

- صنایع پتروشیمی و پالایشگاه‌ها

- نیروگاه تولید برق

- حفاظت در مقابل آتش

پیشنهاد می‌شود برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، به مقاله پتوی نسوز در وب‌سایت نسوز صنعت پارس مراجعه بفرمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید هر کدام از این محصولات، می‌توانید با متخصصین فروشگاه نسوز صنعت پارس در تماس باشید.