تصویر مقالات

تصویر مقالات

نوار عایق دور کویل ایزو ولتا

نوار عایق دور کویل ایزو ولتا

نوار عایق دور کویل ایزو ولتا

فرایند احتراق در انواع موتورها، برای آغاز به کار آن‌ها، امری حیاتی است. برای انجام چنین فرایندی، تعدادی از قسمت‌های مختلف دستگاه، با هم کار می‌کنند. اصلی‌ترین قسمت فرایند احتراق، سیم پیچ جرقه زنی، موسوم به کویل است.

این بخش، با ایجاد جرقه در هنگام روشن شدن ماشین، مخلوط سوخت و هوا را در موتور مشتعل می‌سازد؛ و یا با ایجاد جرقه الکتریکی، به آغاز اشتعال کمک می‌کند. در نتیجه، این قسمت، در هر بار راه اندازی موتور، استفاده می‌گردد و به همین دلیل، سالم ماندن آن، از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

سیم پیچ جرقه (یا سیم پیچ اشتعال) که در میان متخصصین، با نام کویل شناخته می‌شود، یک سیم پیچ القایی در سیستم اشتعال است که برای مثال، در خودرو، ولتاژ باتری را به میزان ولت مورد نیاز برای ایجاد جرقه در شمع‌ها تبدیل می‌کند تا اشتعال سوخت صورت بگیرد.

کویل‌ها قرار است برای مدتی طولانی کار کند. با این حال، عواملی وجود دارد که ممکن است باعث آسیب دیدن این قطعه گردند. برای مثال، وجود سیم مسی در داخل سیم پیچ جرقه زنی، به مرور زمان، می‌تواند به راحتی به خاطر نفوذ گرما و رطوبت آسیب ببیند.

عملکرد ناقص این سیم پیچ، در مجموع، بازده موتور را دچار اختلال کرده و در طولانی مدت، به آن آسیب خواهد زد. معمولاً آسیب دیدن سیم پیچ، به دلایلی همچون نشت آب یا روغن، و بروز اتصالی در سیم پیچ است.

به همین دلیل، استفاده از نوار کویل در سیم پیچ جرقه زنی، می‌تواند یکی از راهکارهای سودمند در افزایش ماندگاری این بخش حیاتی از موتورها به شمار بیاید.

پیش از تعویض یک سیم پیچ، لازم است علت آسیب دیدگی را شناسایی و برطرف نماییم. موارد زیر، چند نمونه از علائم هشدار دهنده است که رسیدن زمان تعویض سیم پیچ جرقه زن (کویل) را به شما گوشزد می‌کند:

- روشن نشدن دستگاه

- تکرار مشکل احتراق در موتور

- روشن بودن چراغ هشدار موتور دستگاه

تعویض سریع سیم پیچ و جلوگیری از بروز مجدد مشکل نشت به داخل آن، به کاهش میزان خسارت وارد شده به بخش‌های دیگر احتراق، کمک خواهد کرد. یکی از راه‌های موثر برای جلوگیری از فرسایش و آسیب دیدن زود هنگام کویل‌ها، استفاده از نوار عایق دور کویل می‌باشد.

انواع نوارهای نسوز که به عنوان عایق در حوزه‌های مختلف صنعت کاربرد دارند، نوارهایی با عرض کمتر از 20 سانتیمتر و بسیار مقاوم هستند که عموماً تحمل دمایی بالایی دارند. به همین دلیل، اصلی‌ترین کاربرد این نوارها، عایق بندی حرارتی تجهیزات خواهد بود.

با این حال، در برخی موارد و بنا بر ماده اولیه به کار گرفته شده در تولید این محصولات، خواص دی الکتریک نوارهای نسوز، قدرت عایق بندی الکتریکی را نیز به آن‌ها اعطا خواهد کرد. از سوی دیگر، این نوارها، خواص مکانیکی قابل توجهی داشته و در برابر سایش، کشش، و پارگی بسیار مقاوم هستند. خواص شیمیایی نوارهای نسوز، باعث شده تا این محصولات پر کاربرد، از مقاومت خوبی در برابر خوردگی شیمیایی برخوردار باشند.

تنوع موجود در میان نوارهای نسوز، در حال حاضر، اگرچه از بسیاری جهات مثبت است اما در صورت استفاده نا به جا از آن‌ها، علاوه بر کاهش کیفیت عایق بندی، امکان آسیب دیدن و بروز خسارت‌های سنگین در تجهیزات وجود خواهد داشت.

به همین دلیل، پیش از اتخاذ تصمیم نهایی در خصوص انتخاب نوار نسوز برای عایق بندی، لازم است تا به متناسب بودن ویژگی‌های نوار و نیازهای موجود در محیط عایق بندی دقت شود. به این ترتیب، نوارها از فرسایش قطعات جلوگیری نموده و در طول زمان، هزینه‌های تعمیر و نگهداری را کاهش خواهند داد. 

در این مقاله قصد داریم تا به مطالعه نوار عایق دور کویل ایزو ولتای اتریش بپردازیم که با ضخامت 0.15 میلیمتر و عرض 3 سانتیمتر، کمک شایانی به طول عمر و جلوگیری از فرسایش کویل‌ها می‌نماید.

به همین دلیل فروشگاه نسوز صنعت پارس، آماده عرضه و فروش این نوع پر طرفدار از نوارهای نسوز، به سراسر کشور می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره، می‌توانید با متخصصین این فروشگاه تماس بگیرید.

شرکت اتریشی ایزو ولتا، با شعار "روش‌های پیشرفته تولید، محصولات نوآورانه، امکانات تولید بین‌المللی، و روابط بین المللی با مشتری" ، یکی از شرکت‌های پیشرو در تولید مواد عایق الکتریکی و کامپوزیت‌های فنی در عرصه بین المللی است که دارای بیش از 10 دفتر فروش در سر تا سر دنیا است.

این شرکت با 16 کارخانه در 11 کشور، به سال‌ها تجربه در فرآوری و تبدیل مواد اولیه به محصولاتی قابل اعتماد و هوشمندانه متکی می‌باشد. مدیران این شرکت معتقدند که دانش مواد و فناوری، انعطاف پذیری و هیجان درمورد نوآوری، توسعه محصول را تعریف نموده و روابط دو طرفه با مشتریان را شکل خواهد داد.

در حدود 20 صنعت، از صنایع الکترونیک گرفته تا مهندسی و هواپیما، به سبد محصولات گسترده ایزو ولتا و محصولات خلاقانه این شرکت متکی هستند. شرکت ایزو ولتا، به عنوان یکی از زیرشاخه‌های صنایع کنستانتینا آ.جی (Constantia AG)، در چند حوزه استراتژیک فعالیت می‌کند. بازارهای هدف این گروه و محصولات آن‌ها، صنعت ساخت و ساز، صنعت مبلمان، صنعت کالاهای ورزشی، صنایع هوایی هستند.

نوار عایق دور کویل این شرکت، که به طول 50 متر، با ضخامت 0.15 میلیمتر و عرض 3 سانتیمتر تولید می‌گردد، به دلیل برخورداری از ویژگی‌های منحصر به فردی که در ادامه، به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، یکی از پر طرفدارترین محصولات این شرکت است:

- غیر سمی و بی خطر برای انسان و حفظ محیط زیست

- انعطاف پذیری خیره کننده

- نفوذ ناپذیری در برابر آب

- حفظ ساختار و ثبات ابعادی در دماهای بالا تا 250 درجه؛ البته متخصصین، دمای ایمن و کاربردی این محصول را برای استفاده طولانی مدت، در حدود 200 درجه سانتیگراد برآورد نموده‌اند.

- مقاوم در برابر شوک حرارتی

- طول عمر و ماندگاری بالا

- ضریب اصطکاک پایین و نچسب

- خواص شیمیایی قابل توجه و مقاومت در برابر روغن و اکثر مواد اسیدی و قلیایی

- خواص دی الکتریک مطلوب و قدرت عایق بندی الکتریکی

 

نوار عایق دور کویل ایزو ولتا، با ضخامت 0.15 میلیمتر، عرض 30 میلیمتر، و طول 50 متر، در فروشگاه نسوز صنعت پارس، به فروش می‌رسد. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید می‌توانید با متخصصین تماس بگیرید.