تصویر مقالات

تصویر مقالات

ورق تفلون پی تی اف ای

ورق تفلون پی تی اف ای

ورق تفلون پی تی اف ای

ورق نسوز تفلون، محصولی پر طرفدار، با ضریب اصطکاک بسیار پایین و خواص شیمیایی قابل توجه است که به دلیل عملکرد خیره کننده و بازده بالا، در حوزه‌های مختلف صنعت، همچون صنایع بهداشتی و غذایی، فولاد، و کاغذسازی به کار گرفته می‌شود.

فروشگاه نسوز صنعت پارس، با بیش از 20 سال تجربه در حوزه تامین مواد نسوز، آماده ارائه مشاوره و فروش ورق نسوز تفلون به سراسر کشور می‌باشد.

ورق تفلون پی تی اف ای

انواع ورق‌های تولید شده از یک یا ترکیب چند ماده نسوز، در بیشتر مواقع، برای عایق بندی تجهیزات صنعتی و تولید واشر کاربرد دارند. این محصولات محبوب، با پر کردن فاصله بین دو قطعه از نشت محتویات داخل آن‌ها جلوگیری می‌کنند.

ورق‌ها همچنین، قدرت مهار فشارهای وارد شده بر تجهیزات را داشته و با جلوگیری از فرسایش قطعات، در طول زمان، هزینه‌های تعمیر و نگهداری را به شدت کاهش می‌دهند. قیمت مقرون به صرفه، تحمل حرارتی مطلوب، نصب آسان، خواص مکانیکی قابل توجه، انعطاف پذیری، و خواص شیمیایی عالی، در دیگر دلایل تبدیل ورق‌ های نسوز، به محصولاتی پر طرفدار در بین صنعت‌گران بوده است.

با وجود اشتراکات فراوان در میان انواع ورق‌های نسوز، برای رسیدن به نتیجه دلخواه، و یک عایق بندی بدون عیب و نقص، لازم است تا ورق متناسب با نیازهای موجود در محیط عایق بندی انتخاب شود. در صورت بی توجهی به این نکته مهم، علاوه بر بروز اشکال در عایق بندی، ممکن است صدمات جبران ناپذیری به تجهیزات وارد شود.

به عنوان نمونه، با وجود تحمل حرارتی بالا در میان ورق‌های نسوز، در صورت نیاز به خواص ضد عفونی و ضریب اصطکاک پایین در محیط عایق بندی، گزینه‌های موجود محدود می‌گردد. در چنین شرایطی، استفاده از ورق تفلون، می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های موجود باشد.

ورق تفلون پی تی اف ای

همان طور که از نام این محصول پیدا است، این نوع ورق نسوز را از تفلون خالص تولید می‌کنند. تفلون یا پلی تترا فلوئورو اتیلن با نام اختصاری PTFE نمایش داده  می‌شود و طی سال‌های اخیر، به عنوان پر سودترین پلیمر در سطح جهان شناخته می‌گردد.

این ماده نسوز پر طرفدار، در صنایع مختلفی به کار گرفته می‌شود؛ از تولید ظروف آشپزخانه گرفته تا عایق بندی تجهیزات عظیم صنعتی. علت محبوبیت خیره کننده تفلون، ویژگی‌های منحصر به فردی است که آن را از دیگر پلیمرهای موجود در بازار متمایز ساخته  و مناسب استفاده با هدف عایق بندی حرارتی و الکتریکی نموده است:

- ضریب اصطکاک کم و نچسب بودن

- ماندگاری بالا

- عملکرد مطلوب در بازه حرارتی وسیع، بین منفی 180 تا 260 درجه سانتیگراد؛ و حفظ انعطاف پذیری در دماهای پایین

- دارای خاصیت ضد عفونی؛ که این محصول را  مناسب به کارگیری در صنایع غذایی، دارویی و آرایشی می‌نماید.

- حفظ بازده در بیشتر محیط‌های اسیدی و قلیایی، و مقاومت در برابر اکسیداسیون و خوردگی شیمیایی.

- خواص دی الکتریک مناسب

ورق تفلون پی تی اف ای

از آن‌جا که در تولید ورق تفلون، از تفلون با درصد خلوص بالا استفاده می‌شود، ویژگی‌های مطرح شده، در ورق نسوز تفلون یا PTFE هم به چشم خواهد خورد. بنابراین، می‌توان موارد زیر را جزو بارزترین ویژگی‌های این محصول پر طرفدار به حساب آورد:

ویژگی های ورق تفلون پی تی اف ای:

- ورق تولید شده از الیاف PTFE، همانند تفلون، آب گریز است. به این معنی که کاملاً در برابر آب و یا مواد حاوی آب، نفوذ ناپذیر می‌باشد.

- این محصول، قادر به تحمل دماهای بالا تا حدود 260 درجه سانتیگراد خواهد بود.

- ورق تفلون، ثبات ابعادی خود را در دماهای پایین، تا منفی 180 درجه سانتیگراد حفظ می‌نماید.

- توانایی حفظ بازده بالا در شرایط آب و هوایی مختلف، باعث شده تا طول عمر ورق نسوز تفلون، در حد قابل توجهی بالا باشد.

- این ورق نسوز، ضریب اصطکاک پایینی دارد که آن را نچسب نموده و علاوه بر کاهش چشمگیر اتلاف انرژی، تمیز نمودن آن را بسیار ساده می‌سازد.

- خواص ضد عفونی تفلون، موجب گردیده تا ورق تفلون نیز مانند دیگر محصولات تولید شده از این الیاف نسوز، قابل به کارگیری در محیط‌های بهداشتی، آزمایشگاه‌ها، و صنایع غذایی باشد.

- این محصول پر طرفدار، به دلیل برخورداری از خواص مکانیکی قابل توجه، مقاومت خیره کننده‌ای در برابر سایش خواهد داشت.

- ورق تفلون خالص، در برابر اشعه‌های مضری مانند اشعه ماورای بنفش مقاوم می‌باشد.

- عملکرد مثبت در اکثر محیط‌های اسیدی و قلیایی، ورق تفلون را مناسب به کارگیری در شرایط گوناگون شیمیایی نموده است.

- خواص دی الکتریک مطلوب که امکان عایق بندی الکتریکی را توسط این محصول فراهم می‌سازد.

تراکم

g/m3

2.4 ~ 2.1

دمای کاربردی

260 ~ 180-

دمای ذوب

330

قدرت دی‌الکتریک

kv/mm

10

ثابت دی‌الکتریک

2.1

ضریب اصطکاک

0.04

مقاومت کششی

MPa

28 - 21

مقاومت فشاری

MPa

24

 

ویژگی‌های ذکر شده برای ورق نسوز تفلون با درصد خلوص بالا، زمینه استفاده از این محصول را در حوزه‌های مختلف فراهم نموده است. شاید بیشترین کاربرد این ورق را بتوان تولید واشر درزگیری به شمار آورد.

از ورق نسوز تفلون خالص، برای آب بندی قطعاتی همچون پمپ‌ها و شناورها، در صنایع پتروشیمی و شیمیایی نیز استفاده می‌شود. از دیگر موارد کاربرد شایع ورق پی تی اف ای، حوزه‌های بهداشتی، مانند آزمایشگاه‌ها و صنایع غذایی می‌باشد. علت این امر، همان طور که پیش‌تر گفته شد، خواص ضد عفونی الیاف تفلون خالص می‌باشد.

در صنایع فولاد نیز، از این محصول، برای درزگیری قطعات استفاده می‌شود. کارخانه‌های کاغذ سازی، از دیگر حوزه‌هایی هستند که از مزایای منحصر به فرد ورق تولید شده از الیاف تفلون خالص بهره می‌برند. از سوی دیگر، خواص دی الکتریک تفلون، زمینه را برای به کارگیری آن در عایق بندی الکتریکی سیم‌ها و کابل‌ها فراهم نموده است.

 

ورق تفلون پی تی اف ای

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان در زمینه خرید و استفاده از ورق نسوز تفلون، می‌توانید با متخصصین مجرب فروشگاه نسوز صنعت پارس، در تماس باشید.