تصویر مقالات

تصویر مقالات

پکینگ آب بندی

پکینگ آب بندی

انواع پکینگ های نسوز:

شاید سوال شما هم این باشد که پکینگ نسوز چیست؟

در بین مواد و محصولات نسوز ، پکینگ نسوز یکی از پرکاربرد ترین مواد نسوز می باشد . اکثر نیروگاه ها و پتروشیمی ها و همچنین مخازن آزمایشگاهی نیاز به آب بندی دارند ، که در این بین پکینگ های نسوز برای این امر بسیار مناسب است . عده ای آن را با نام های پکینگ آب بندی ، پکینگ پمپ و پکینگ سیل می شناسند . پکینگ های نسوز ، نخ های نسوز و یا سیل های متحرکی هستند که برای آب بندی انواع پمپ ها و پیستون ها و همچنین شافت پمپ ها استفاده می شود . برای آب بندی قسمتهای مختلف شما باید از پکینگ های نسوز با متریال های مختلف استفاده کنید . جنس این پکینگ ها بسیار متغیر است اما متریال آنها عموما الیاف نسوز می باشد . پکینگ های نسوز انواع مختلفی دارند . طیفی از این پکینگ ها صرفا برای آب بندی دارای حرارت بالا استفاده می شوند و دسته ای از آنها برای شرایط دارای سایش مورد استفاده قرار می گیرند . نباید از کاربرد پکینگ ها در صنایع بهداشتی و مواد غذایی ( فودگرید ) نیز غافل شد . دسته ای دیگر از این پکینگ ها برای آب بندی دیگ های آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرند . نحوه عملکرد پکینگ های نسوز آب بندی و یا پکیگ های پمپ طوری است که فشار سیال ، لبه پکینگ  آب بند را به دیواره چسبانده و آب بندی را بهتر و کامل تر انجام می شود . نسوز صنعت پارس  قادر به ارئه ارزان ترین و مناسب ترین قیمت و بهترین کیفیت انواع پکینگ جهت آب بندی پمپ ها و شفت ها با انواع متریال می باشد . به سبب این ویژگی ها ، پکینگ های نسوز دارای انواع مختلفی می باشد که در زیر به آنها اشاره می کنیم . لازم به ذکر است شما با کلیک بر روی هر یک از موارد زیر ، می توانید اطلاعات مخصوص به آن پکینگ را مشاهده فرمایید .

 

پکینگ آب شور

 

 

پکینگ تفلون

 

 

پکینگ تفلون گرافیت

 

 

پکینگ تفلون آرامید

 

 

پکینگ تفلون گرافیت آرامید

 

 

پکینگ کولار

 

 

پکینگ گرافیت

 

 

پکینگ آزبست گرافیت

 

 

پکینگ شیرتفلون

 

 

پکینگ گرافیت خالص بدون سیم

 

 

پکینگ گرافیت خالص سیم دار

 

 

پکینگ آزبست تفلون

 

 

پکینگ کربن تفلون

 

 

پکینگ فایبرگلاس تفلون دار

 

 

پکینگ فایبرگلاس چهارگوش

 

 

پکینگ فایبرگلاس گرد

 

 

پکینگ سرامیک چهارگوش

 

 

پکینگ سرامیک گرد

 

 

پکینگ آزبست چهارگوش

 

 

پکینگ آزبست گرد

 

 

پکینگ کانال کولر

 

 

 

سوالات متداول

 

  1. پکینگ های نسوز عمدتا به چه منظوری استفاده می شوند؟

از این محصولات در موارد زیادی در صنعت برای عایق سازی و آب بندی استفاده می شود. پکینگ های نسوز دارای تنوع بسیار خوبی در متریال سازنده هستند و همین موضوع سبب می شود تا از آن ها در شرایط مختلف محیطی استفاده شود.

 

  1. پرمصرف ترین پکینگ نسوز کدام است؟

مصرف و استفاده پکینگ های نسوز متاثر از عوامل بسیار زیادی همچون، متریال سازنده، محیط استفاده مورد نظر، شرایط دمایی، فشار و جنس سطح در تماس با ان می باشد. اما به طور کلی می توان گفت که پکینگ هایی که دارای بیشترین استفاده هستند پکینگ های نسوز ساخته شده از گرافیت، آرامید، تفلون و فایبرگلاس می باشند.

 

  1. چه کشور هایی تولید کننده پکینگ های نسوز هستند؟

تعداد زیادی از کشور های جهان دارای تکنولوژی ساخت و تولید پکینگ های نسوز می باشند. اما در میان آن ها چند کشور هستند که سرامد بوده و پکینگ های نسوز تولیدی آن ها دارای سطح کیفی بسیار مطلوب و استانداردی می باشد. کشور هایی همچون؛ آلمان، انگلیس، آمریکا، چین، هند و ایران جزو مطرح ترین کشور های سازنده پکینگ های نسوز محسوب می شوند.

 

  1. مقاومت حرارتی کدام پکینگ نسوز از همه بیشتر است؟

پکینگ های نسوز عمدتا دارای تحمل حرارتی زیادی هستند و می توانند در برابر حرارت های بالا مقاومت خوبی از خود نشان دهند. اما در این میان بعضی از پکینگ های نسوز به شکل بسیار خوبی حرارت را تحمل می کنند. پکینگ های نسوزی همچون؛ پکینگ نسوز کربن خالص، سرامیکی و گرافیت خالص از این موارد هستند.

 

        5. نصب پکینگ نسوز بر روی قطعات چگونه می باشد؟

مرحله ی نصب مانند خرید خود پکینگ بسیار مهم می باشد. اگر برای اولین بار است که می خواهید پکینگ را بر روی محصول نصب کنید بهتر است یک فرد متخصص این کار را انجام بدهد. همچنین اگر مراحل نصب پکینگ نسوز را مشاهده کنید بسیار کار آسان و راحتی می باشد.

 

 

        6. پکینگ نسوز چیست؟

پکینگ نسوز از الیاف نسوز تولید می شود. وظیفه ی اصلی این محصول عایق بندی و همچنین  جلوگیری از رسیدن آب به قطعات می باشد. پکینگ نسوز به دلیل مقاومت بالا در برابر دما، فشار، اصطکاک، مواد شیمیایی کاربرد بسیاری در صنایع دارد.

مقاومت حرارتی این محصول در بازه دمایی 200 – درجه سانتی گراد تا مثبت 1300 + درجه سانتی گراد می باشد.

از انواع مختلف پکینگ نسوز می توان به: پکینگ آزبست، پکینگ فایبرگلاس، پکینگ گرافیت، پکینگ تفلون، پکینگ کربن، پکینگ آرامید، پکینگ کتان گریس، پکینگ رمی

 

 

        7. آیا استفاده از پکینگ نسوز باعث افزایش عمر قطعات می شود؟

آب بندی کامل باعث افزایش عمر قطعات و همچنین بازده بالای دستگاه می شود، چرا که عامل اصلی خراب شدن و از بین رفتن قطعات آب بندی ناقص و نشت مایع یا بخار و حرارت به سمت این قطعات می باشد.

 


فیلم نحوه بافت پکینگ نسوز